עובדי בתי המשפט פתחו הבוקר (חמישי) בשביתה, "לאות מחאה על התנהלות הנהלת בתי המשפט באופן הפוגע בזכויותינו ובנהלי העבודה התקינים באופן חמור וחד צדדי". לטענת השובתים, הצעד הדרסטי נעשה לאחר מספר התראות על רקע הפגיעה המתמשכת בהם. בהנהלת בתי המשפט כינו את השביתה "פראית" וטענו: "פעולה שנעשתה באופן חד צדדי ובניגוד גמור להסכמות ולהבנות עם ועד העובדים הארצי".

יו"ר ועד עובדי הנהלת בתי המשפט, הדס אוחיון, העבירה הבוקר מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בו הסבירה כי "על רקע ההתעלמות וגרירת הרגליים של ההנהלה, היום נסיים את עבודתנו בכלל בתי המשפט בשעה 11:30 בדיוק. זאת, לאור מחאה על התנהלות הנהלת בתי המשפט באופן שפוגע בזכויותינו ובנוהלי העבודה התקינים באופן חמור וחד צדדי". 

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה לשביתה: "היום הוכרזה על ידי ועד העובדים של הנהלת בתי המשפט שביתה פראית של חצי יום. במסגרת זו הורתה יו"ר הועד לעובדים באופן פזיז ועל אף ניהול מו"מ מתמשך עם ההנהלה, לעזוב את מקום העבודה. פעולה זו נעשתה באופן חד צדדי ובניגוד גמור להסכמות ולהבנות של ההנהלה עם ועד העובדים הארצי. והכל בתקופה מאתגרת גם כך, בה מתמודדת המערכת עם משבר הקורונה והיציאה ממנו על כל המשתמע מכך".

"ככלל מדיניות הנהלת בתי המשפט הנה קיום שיח קבוע ומתמשך מול ועד העובדים הארצי במטרה להיטיב עם העובדים, למצוא פתרונות לבעיות שעולות ולקיים יחסי עבודה תקינים ומועילים. בחודשים האחרונים התקיימו מספר רב של פגישות בין נציגות העובדים, לרבות מול נציגי הממונה על השכר, ביחס לדרישות הוועד הארצי לקדם מו"מ לטובת הסכם חדש לעובדים".

"פעולות אלו כולן נעשו כאמור בשיח משותף ומתוך רצון לקדם את העובדים וליצור סביבת עבודה מיטבית. הנהלת בתי המשפט מקווה לשוב במהרה לשיח מועיל מול נציגי הוועד הארצי". 


אסתר חיות (צילום: הדס פרוש)
אסתר חיות (צילום: הדס פרוש)

היא הוסיפה כי "אנו נוקטים בצעד זה לאחר התראות על רקע הפגיעה המתמשכת, כאמור, למעשה, כלו כל קיצין ואין אנו מקבלים מענה מהנהלת בתי המשפט על סמנכ"ליה השונים ובעיקר מסמנכ"לית משאבי האנוש אשר מייצרת אווירה עכורה ביחסי העבודה, ומתעלמת מהצורך להיות קשובה להון האנושי".

במכתב שהופץ נכתב כי לאור השביתה לא יתקיימו דיונים ולא תתבצע קבלת קהל באף מדור. על פי הכתוב, עובדי בתי המשפט נפגעו על ידי ההנהלה במגוון תחומים, חלקם ביחס העבודה בין הצדדים וחלקם בדרישות ותנאי העבודה. חלק מהפגיעות המפורטות כוללות פרסום מכרזים, אשר לכאורה, "נגועים בחוסר תום לב" ואשר נועדו למנוע מעובדי בתי המשפט להתקדם, על ידי סימונם והפסקת העבודה מרחוק באופן חד צדדי.