ישראל סוערת וכואבת בשל אסון מירון ופיגועים במקומות שונים, אך בבית המשפט המחוזי בירושלים יתחדש הבוקר (שני) משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים. הדיון היום צפוי להיות קצר וטכני במהותו, ובו יבקשו פרקליטי ראש הממשלה, בראשות עו"ד עמית חדד, מספר בקשות הנוגעות לחומרי חקירה.

מחר כבר צפוי דיון אחר ובו תתחיל החקירה הנגדית, על ידי ההגנה, של העד המרכזי שנחקר עד כה על ידי הפרקליטות, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. הסנגורים יפעילו את כל כוחם כדי לנסות ולהפריך את אמינותו.

הסנגור הראשון שיעלה לחקירה נגדית הוא עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', הבעלים לשעבר של חברת בזק ואתר וואלה. לאחר מכן יחקור את ישועה עו"ד בועז בן צור. בסך הכל צפויה החקירה הנגדית של ישועה להתפרש על כ־20 מפגשים.

שלב החקירה הנגדית התעכב מעט, לאחר שבית המשפט קיבל חלקית את בקשת ההגנה לדחות אותה כדי להיערך לחומר החדש שעלה בדיונים האחרונים. זאת לאחר שביום האחרון לעדותו סיפר ישועה, במענה לשאלות נציגת הפרקליטות עו"ד יהודית תירוש, על הקשר שבין הסיקור החיובי לכאורה שניתן באתר וואלה לנתניהו ומשפחתו - לבין הקלות רגולטוריות מפליגות שניתנו לבעלי האתר שאול ואיריס אלוביץ’, שהיו גם בעלי חברת בזק.

בין היתר, ינסו הסנגורים להוכיח שישועה היה בעל אינטרס משלו לקבלת הטבות מנתניהו (בעסקת יד2, שממנה קיבל בונוס של 15 מיליון שקל), ובזמן אמת לא חשב שנפל כל רבב פלילי בפעולותיו. רק לאחר שזיכרונו רוענן במשרדי הפרקליטות, "נשתלה" בעדותו הכוונה הפלילית והקשר שבין הלחצים שהפעילו עליו בני הזוג אלוביץ' לסיקור אוהד, כדרישת בני משפחת נתניהו, לבין ההקלות הרגולטוריות שניתנו לאלוביץ'.
ישועה אף סיפר כי שכרו "היה טוב מאוד, לא צריך להתבייש להגיד", וכי בין השנים 2013 לסוף 2016 קיבל בונוס בסדר גודל של תשע עד 15 משכורות לשנה.