החקירה הנגדית של אילן ישועה, מנכ"ל "וואלה!" לשעבר ועד המפתח של התביעה בתיק 4000 ממשיכה היום (רביעי). גם היום יעמוד ישועה אל מול שאלותיה של עורכת הדין מיכל רוזן-עוזר המייצגת את איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה ב"בזק" לשעבר ויו"ר דירקטוריון אתר החדשות "וואלה!".

כמו אתמול, גם היום ממשיכה הפרקליטה לנסות להוכיח כי ישועה התערב בסיקור עבור פוליטיקאים אחרים ובעלי אינטרסים אחרים פרט לנתניהו, וכי לא היה "מנכ"ל בלתי מעורב" כפי שטען בעדותו. ישועה ממשיך וטוען שזה לא התקרב לדרישות האינטנסיביות של משפחת נתניהו והשליחים מטעמם.

עדכונים שוטפים: 

15:10: החקירה הנגדית עוברת לעסוק בסיקור החיובי למנכ"ל אל על דוד מימון. רוזן-עוזר: "אתה אומר "אני חייב כתבה חיובית למימון". למה "כתבה חיובית למימון יותר חשובה מביבי סמיילי?"".
ישועה: "מדברים על מנכ"ל אל על דוד מימון שפנה במרץ 2017 אני אומר לאבירם תחליט מה שאתה רוצה. ראית את החייכן? זה הומור. להדגיש שזה חשוב. לוקח את הסמן הימני, רה"מ. זה המפרסם הכי גדול בשוק, רציתי את התקציב שלו. את מי שאול מאתרג? ידעתי, מכיר אותו שנים. כשהיו פניות נוספות גם של תמי מוזס גם של מנכ"ל אל על.".

14:40: רוזן-עוזר ממשיכה לתחקר את ישועה על האירועים סביב כניסתו לתפקיד של העורך אבירם אלעד ב-2017. "ב-16 דצמבר יש שיחה שבה שאול כותב לך "אצלי הוא גמר".

ישועה: "מה זה "אצלי הוא גמר"? ואנחנו מדברים שהוא נכנס לניסיון ואמרים לי "תיזהר מאוד, נכנס לניסיון, שלא יפשל", יש צוללות, פאקר, ביום שהוא הגיע הסיוט הכי גדול מאז שהגעתי לוואלה, אני מוזהר שזו תקופת ניסיון, באותו יום הוא מפשל, ואז הוא גמר - ואז את אומרת לי שהוא לא אמר לפטר?"
רוזן-עוזר: "אתה טוען שהיו ויכוחים, זה לא הביא לפיטוריו. זה אתה מפרש, ב-1.12 איריס אומרת שהיא לא הביאה את המנחה (הראש של אבירם) ואתה אומר לה כל הכבוד את לא סמרטוט".

13:37: המשך חקירתו הנגדית של אילן ישועה עוסקת בשאלת יוזמת פיטוריו של עורך אתר וואלה אבירם אלעד. בדיון הוצגו תכתובות שלפיהן מינויו הצפוי של אבירם אלעד לתפקיד עורך אתר וואלה, מינוי שלא מצא חן בעיני שרה נתניהו, וגורם לנתק בין בני הזוג נתניהו לזוג אלוביץ׳. ההגנה טוענת כי מהתכתובות בין ישועה לבין איריס ושאול אלוביץ׳ עולה כי למרות הנתק ולמרות הצעתו המפורשת של ישועה לפטרו, איריס ושאול אלוביץ׳ התנגדו לכך.

12:09: עו"ד רוזן-עוזר הציגה לישועה הודעה שלפיה אמר לאלוביץ׳ ״אולי צריך להביא עורך מבית מדרשו של הגדול שמכיר את כללי המשחק", תוך שהוא מתכוון להביא את ערן טיפנברון מכלי התקשורת של נוני מוזס. 

לאחר שישועה נשאל אודות הודעה זו, כמוכיחה שהוא היה זה שהציע ויזם ולחץ, ולאחר שניסה שוב לדבר על ״הקונטקסט״ וכי מציגים לו עניינים נקודתיים, הטיחה בו רוזן עוזר: ״אנחנו לא מציגים שום דבר נקודתי. התביעה היא זו שהציגה דברים נקודתיים, ומה שאנחנו רואים יותר ויותר זה אירועים שרואים אותך כמנכ״ל מתערב, בעוד שפה אתה מציג את עצמך כמי שעשו לו abuse, כשלא נוח לך להודות שאתה משקר, ושאתה אומר שדברים שאמרת הם אינם אמת בעוד שלא יכול להיות שהם אינם אמת, ושאתה נותן תשובות שלפיהן אתה מציג את עצמך עצמו כאישה מוכה, בעוד שאתה יותר כמו גבר מכה״.

10:46: רוזן-עוזר: "כותב לך אלוביץ' שלוש וחצי שעות אחרי שהידיעה עלתה: 'עמרי נחמיאס כותב ההפך ממה שאנחנו רוצים, משבח את ארדן במילים שגם אשתו הייתה מסמיקה, מה אנחנו אמורים להרגיש?'. אתה כותב לו: "צודק".
ישועה: "באותו שלב ריציתי אותו תמיד, לא השקעתי מחשבה. נתן הוראה, עשיתי".

10:43: רוזן-עוזר מקריאה התכתבות של ישועה עם העורך אבי אלקלעי ב-2017, לאחר שפורסמה באתר וואלה כתבה ביקורתית על השרה מירי רגב: "אתה מזלזל באינטליגנציה שלי ופוגע קשות בחברה. אף גוף תקשורת לא פועל בחלל ריק. גם עמוס שוקן ניסה ליישר הדורים עם נוחי. וגם הוא, אני מבטיח לך לא יכתוב מחר כתבה על נבזלין".
רוזן-עוזר: "למה אתה מתכוון כשאתה אומר לו ש'זה המצב מול כל גוף מדיה'?"
ישועה: "בסוף אני אומר לו אתה צודק, אתה יודע מה קורה, שנינו חיים באותו עולם של לחצים מהבוקר עד הערב, הוא לא יודע? הוא יודע".

10:10: רוזן-עוזר: "רואים אותך מתערב לתכנים שלא קשורים לנתניהו, אנשים אחרים, גם עולמים מסחריים, פוליטיקאים, בניגוד למה שאמרת בעדותך. בזמן אמת עמדתך כמנכ"ל הייתה שאתה כן מתערב, וזה לא קשור רק לנתניהו".
ישועה: "הקטע של עבודה נורמלית של מנכ"ל, לא מתערב בעבודת המערכת, קשור לתקופה שלפני התחלת ההשפעה ואחרי הפסקת ההשפעה של שאול, התייחסתי למצב הנורמלי. לגבי הדוגמא האחרונה של בנק הפועלים וציון קינן, ברור שההשפעה והלחצים, השיבוש של עבודת המערכת הנורמלית - תענה לא תענה, ברור שזה קשור לתקופה ששאול נמצא וזה קשור ברובו לנתניהו ובמשפחתו. הכל קשור לסל הצרכים של שאול. כששאול אמר לי לעשות כתבות נגד כחלון, או ארדן, זה גם לא נופל בעד ראש הממשלה".

09:58: אילן ישועה הוצא מהאולם לצורך דיון בין הפרקליטות, הסניגורית והשופטים. רוזן-עוזר מסבירה: "זו הפעם הראשונה שהעד מעומת עם דברים בעדותו, התמונה הולכת ונפרמת. אתמול שמענו שב-2010 התערב בעניין נוני מוזס ושזה אפילו יותר חשוב מנתניהו, שומעים מנכ"ל מתערב". אחד הסניגורים הוסיף: "יש משמעות למסה".

09:50: ישועה מסביר על ההוראות שקיבל בקשר לבנק הפועלים: "לא זוכר אם התקשרו אליי, ספציפית. הייתה הוראה חד משמעית להיזהר עם בנק הפועלים לא לגעת באיש הזה ובמשנה הזה. שאול אמר שזה מאד חשוב. הייתה הוראה קבועה של אלוביץ' לשמור על מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן - הוא היה המלווה העיקרי של שאול להבנתי".

09:49: רוזן-עוזר מטיחה בישועה: "אתה אמרת בעדותך: אני לא מתערב בתכנים, אני אומר להם שלום בבוקר מרחוק, כל עדותך הראשית שיקפה דמות של מנכ"ל שאינו מתערב בתכנים למעט ענייני נתניהו".
ישועה: "אתם לא מעכלים את כמות הלחצים היומיומית שהייתי נתון בהם, אני רב ארבע שנים עם העורכים".

09:30: עו"ד רוזן-עוזר מציגה התכתבות של ישועה עם מיכל קליין, שהייתה העורכת בפועל, סביב ניצחון טראמפ בבחירות, כדוגמה למנכ"ל מעורב ברמת התמונה והכותרת.