בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (שני) משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים. במהלך הדיון עלה פעם נוספת אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר, על דוכן העדים, ועמד מול עורכת הדין מיכל רוזן עוזר המייצגת את איריס אלוביץ'.

בתוך כך, רוזן עוזר ועו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אילוביץ', פועלים בישיבות הראשונות של החקירה הנגדית לפרום חלקים מעדותו של ישועה בחקירה הראשית במטרה להראות שבניגוד לדמות "קורבנית" אותה ניסה להציג הוא למעשה יזם ומבצע בענייני הסיקור, גם למען שיקולים חלופיים שאינם הטבה לכאורה עם נתניהו.

בנוסף, הם ניסו להראות כי לישועה היו מניעים כלכליים בהטבות כאלו ואחרות ואפילו בהתרברבות מה על פועלו ויכולותיו, בין היתר גם באמצעות תכתובות שונות ושיחות. לאחר שרוזן עוזר תסיים את חלקה צפוי גם עו"ד בועז בן צור המייצג את ראש הממשלה נתניהו לחקור את ישועה.

עדכונים שוטפים: 

15:30: הדיון הסתיים. 

15:05: עו"ד רוזן עוזר טענה כי ישועה הוא "עד מעוניין" מאחר שהוא "מביע עמדות שמשקפות את הנרטיב של התביעה". ישועה: "לא יודע מה זה "עד מעוניין", אמרתי והראיתי דוגמא ספציפית שבאותה שיחה נאמר דבר והיפוכו. שמראים שרוצים שיאיר נתניהו יהיה מרוצה מהכותרת. הכינויים שאתה מכנה אותי אני אדיש להם".

15:00: עו"ד רוזן עוזר הציגה לישועה התכתבויות עם איריס אלוביץ', מהם עולה לטענתה כי אלוביץ' ניסתה להפוך את אתר וואלה ל"אובייקטיבי יותר" מבחינה פוליטית וכתבה לו בין היתר: "הכותרות צריכות להיות אובייקטיביות". ישועה הסביר שהציטוט נלקח מאמצע שיחה, שהחלה בכך שאיריס סיפרה לישועה על הלחץ מצד שרה ויאיר נתניהו להטות את הסיקור באתר, וטען כי לא מדובר בבקשה אידיאולוגית, בניגוד לאופן בו ניסתה הפרקליטה להציג זאת. 

ישועה: "השיחה מתחילה בזה שיש כעס עלינו. ושיאיר מסתכל עלינו. ואני מרצה אותה. היא מתלוננת שכועסים עלינו בבית ראש הממשלה. האם מישהו שרוצה לעשות דיון על אידאולוגיה מתחיל בזה שמושא הביקורת כועס? שעשו עלינו סקר? שהילד רואה כל כותרת? ככה מתחילים דיון אידאולוגי?". 
רוזן עוזר: "היא הנותנת שהסוף שלה זה לא כותרות מוטות אלא כותרות אובייקטיביות".
ישועה: "היא רוצה כותרות שיאיר לא יכעס עליהן!".

12:55: לישועה הוצגו מספר התכתבויות שלו עם אנשי מערכת וואלה!, מהן עולה כי ידיעות מסויימות לא עלו באתר או שהתעכבו בהעלאתן, גם שלדעתו האישית לא הייתה כל מניעה לפרסמן. מההתכתבויות שהוצגו לישועה עולה מצד אחד מעורבות אינטנסיבית של ישועה מול אנשי המערכת, ומצד שני כיצד הוא ״מחמם״ ומסית את הזוג אלוביץ׳ על אנשי המערכת ושל עיתונאים המתנהלים בהתרסה. 

בהמשך חקירתו הנגדית של ישועה הוצגה לו תכתובת שלו עם עורך האתר אבי אלקלעי, פרקליטתה של אלוביץ׳ הטיחה בישועה כי מההתכתבות עם אלקלעי עולה כי ישועה הציג לשאול ואיריס מצג שלפיה שהמערכת עושה דווקא. עו״ד רוזן עוזר שאלה: ״האם זה נכון שאתה בזמן אמת ידעת ששאול אלוביץ׳ רואה את המערכת שפועלת באופן דווקאיסטי כדי לנקוט בקו אנטי ביבי״, ולאחר שישועה התחמק, שאלה שוב: ״מה שאנחנו רואים פה זה אמירות שלך בזמן אמת שהוא באמת חושב שזה מגמתי והוא חושב שעושים לו דווקא״.

ישועה ענה: ״כן, אמרתי לו שעושים לו דווקא. ולפעמים אמרתי כן ״שמאלני״ ואמרתי על מישהו שהוא מטומטם כשלא חשבתי שהוא מטומטם. הצגתי תמונה מורכבת שכללה את הכל״. רוזן עוזר שאלה שוב ״האם נכון או לא נכון שאתה הצגת לשאול ואיריס תמונה של מערכת דווקאיסטית שנוקטת בקו אנטי ביבי״. ישועה: ״הצגתי תמונה מורכבת״.

רוזן עוזר עצרה את חקירתה ואמרה: ״מר ישועה, אתה לא יושב בספסלי התביעה. לא אנחנו עשינו זאת. להיפך מי שהציגה תמונה חד מימדית - זו התביעה. אנחנו כהגנה ממלאים את הרווחים״.

10:51: התובעת תירוש בתגובה לאמירתה של רוזן עוזר כי ישועה מחק שיחה עם שי חייק, הדובר של רה"מ: "חברתי צריכה להסביר בשאלה שזו טענתה שהוא מחק את השיחה ולא להציג את זה כעובדה קיימת שהעד מחק באופן יזום את השיחה". רוזן עוזר אמרה כי מדובר ב"התנגדות לא לגיטימית של תביעה שמנסה לעזור לעד". בתגובה לדברים אמר ישועה כי דבר כזה אינו זכור לו. עוד אמרה תירוש כי יש בהמשך היום עוד שיחה מחוקה.

09:51: ישועה, מגיב בדוכן העדים תוך שימוש בדוגמאות ספציפיות: "כשאני כועס על דב גילהר, או אמיר תיבון, כשאני אומר "חוצפה", האמירות האלה היו פעמים רבות לא נכונות, נכנסתי ללחץ. לדוגמה במקרה של דב גילהר והראיון, אז לחצתי וכעסתי באותו רגע שהוא לא משתף פעולה, אבל ברור לי שאני לא הייתי בסדר".

09:40: רוזן עוזר בחקירתה לישועה: "המציאות היא שתפיסת העולם של העורך הראשי היא נגד נתניהו, זה נכון או לא?". בתגובה לכך הוא אמר: "זה נכון. אני חושב שהסתייגות אחת היא שהתבטאויות שלו רוב הפעמים היו סביב אירועים אינטנסיביים בהם התבקשנו לעשות דברים. הראיתי לך שבאותם מקרים הוא הגיב ככה. גם שאול ואיריס באותם מקרים השתמשו בביטויים קשים מאוד".

אילן ישועה בדיון בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אילן ישועה בדיון בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השבוע יתקיימו דיונים בעניין זה שלוש פעמים, בימים שני שלישי ורביעי. בתחילה ביקשו עורכי הדין מטעם ההגנה ישיבות רבות אך נראה שהשופטים יתחמו את הדיונים לפחותים מעט מאחר והקו ההגנתי כבר הוצג באופנים שונים במהלך הישיבות הקודמות.