מטרתו העיקרית של משפט העבודה היא להסדיר את מערכת היחסים בין מעסיק לעובד ולכן כדי להחיל את משפט העבודה על מקרה פרטני, יש צורך בהכרה כי בין הצדדים אכן מתקיימים יחסי עובד - מעסיק. חשוב להבהיר כי לא כל אדם שעוסק במלאכה כלשהי ייחשב לעובד, כך שפרילנסר או קבלן לא ייחשבו לעובדים בכל הקשור להגנות ולזכויות המוקנות להם מכוח משפט העבודה.

מה משמעות ההכרה ביחסי עובד - מעסיק?
אדם שלא הוכר כעובד למעשה לא יוכל ליהנות מהזכויות ומההגנות המוקנות לעובדים מכוח משפט העבודה באמצעות הסכמים קיבוציים, חוקי מגן, צווי הרחבה, פסקי דין וחקיקה ולכן אף לא יוכל לנהל התדיינות משפטיות כבעל דין בפני בית הדין לעבודה. משפט העבודה נחשב לתחום סבוך ודינמי המשתנה באופן תדיר ומתפתח בהתאם לשינויים שחלים בשוק העבודה. 

במסגרת דיני העבודה נכללים גם חוקי מגן אשר מחייבים את המעסיק להעניק לעובדים תנאי עבודה מינימליים מסוימים. מטרתם של חוקי המגן היא להגן על זכויותיהם של העובדים מפני מעסיקיהם כמו גם מפני ויתור עצמי של העובד על זכויותיו. 

חוקי המגן קובעים זכויות שלא ניתן לוותר עליהן
רוב חוקי המגן קובעים זכויות קוגנטיות אשר העובד לא יכול לוותר עליהן גם אם הוא מעוניין בכך במסגרת חוזה עבודה אישי או הסכם קיבוצי. עם זאת יובהר כי הסכמים כאלה יכולים לשפר את זכויות העובד מעבר למינימום שנקבע במסגרת חוקי המגן המסדירים בין היתר את זכויות העובד לחופשה, לשכר מינימום ולדמי מחלה כמו גם חוקים המגבילים את אורך יום העבודה ושבוע העבודה.

מעת לעת עלולים להתעורר בין עובדים ובין מעסיקים חילוקי דעות וסכסוכים ביחס לזכויות ולחובות הקשורות למערכת היחסים ביניהם. במסגרת זו נכללים חילוקי דעות ביחס להתפטרות ופיטורים, חוזה עבודה, פיצויי פיטורים, הרעת תנאים והתעמרות בעבודה, שינוי תנאי עבודה באופן חד צדדי על ידי המעסיק ועוד.

תחום דיני העבודה הוא מורכב ודינמי
מכיוון שתחום דיני העבודה נחשב לתחום דינמי ומורכב מבחינה משפטית, ההמלצה לעובד ולמעסיק שמבקשים לשמור על זכויות שנתונות להם מכוח משפט העבודה היא לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מקצועי ומיומן בתחום דיני העבודה. עורך דין מנוסה ייבחן את נסיבות המקרה לעומקן, את מאפייניהם של הצדדים ואת המצב המשפטי הרלבנטי לעניין. בהמשך, עורך הדין יוכל להעניק למעסיק או לעובד ליווי וייצוג משפטי מקצועי ולפעול למען מיצוי זכויותיהם.

בעת בחירה בעורך דין בתחום דיני העבודה חשוב מאוד לבחון את ניסיונו בתחום, את הישגיו המקצועיים בתיקים קודמים ואת היחס שהוא מעניק ללקוחותיו.

עורך דין מקצועי ומנוסה שעוסק אך ורק בתחום דיני העבודה
עו"ד ליאור אלנקווה הוא עורך דין מקצועי שעוסק אך ורק בתחום דיני העבודה ובייצוג עובדים ומעסיקים במשך יותר מ-12 שנים. עו"ד אלנקווה התמחה במחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה ואף עבד כעוזר משפטי בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. עו"ד אלנקווה דוגל במתן יחס אישי, יסודי ומקצועי ביותר ללקוחותיו מתוך הבנה כי סכסוכים הקשורים לדיני עבודה הם במקרים רבים רגישים ומורכבים.

עו"ד ליאור אלנקווה מאמין כי דבקות בערכים כגון מקצועיות, אמינות ויסודיות בייצוג המשפטי היא הדרך המיטבית לשמור על זכויות הלקוח ולהגשים את רצונו. בתוך כך, עורך הדין אלנקווה מקפיד להתעדכן בחידושי החקיקה והפסיקה הרלבנטיים לצורך מתן טיפול משפטי איכותי ללקוחותיו.

קבלת ייעוץ וייצוג משפטי איכותי בתחום דיני העבודה
עורך דין ליאור אלנקווה מעניק ללקוחותיו ייעוץ משפטי איכותי ומקיף, ומייצג אותם לפי הצורך בבתי הדין לעבודה עד לסיום ההליך המשפטי לשביעות רצונם. במסגרת עיסוקו המקצועי עורך דין אלנקווה מעניק שירותי ייעוץ וייצוג משפטי בכל הקשור לפיטורים שלא כדין, יחסי עובד- מעסיק, הטרדה מינית בעבודה, אפליה בעבודה, פנסיה, פיצויי פיטורים, התפטרות, תביעות שכר, שעות נוספות ועוד. 

פרטי התקשרות:
טלפון - 053-7101880
אתר - https://www.lawguide.co.il/lawyers/6407/8667/
כתובת - שדרות המגינים 53, חיפה

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.