בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, שמהווה עד מפתח בתיק 4000. לצד זאת, צפוי בעז בן צור לסיים את חקירתו הנגדית מחר.

במהלך הדיון הוצג קו ההגנה לפיו בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' ביקשו "לאזן את הקו השמאלני של וואלה!" עקב העמדות הפוליטיות של השניים, ללא קשר לנתניהו תוך מתיחת ביקורת על ידיעות שונות באתר. 

במקרה אחר הראה בן צור כי ישועה התלונן על כך שניר חפץ לא סיפק תקציב פרסומי לוואלה! מטעם הליכוד, ולא נתן ידיעות בלעדיות ובעלות ערך לאתר וזאת לעומת כלי תקשורת אחרים.

בהמשך היום ייערך דיון לגבי המנגנון של איתור חומרי החקירה הנוספים בטלפון של ישועה, לגביו התקבלה החלטה לפני ימים אחדים.

כזכור, בשבוע שעבר הורה בית המשפט לפרקליטות להעביר לידי פרקליטי נתניהו התכתבויות ושיחות נוספות של ישועה עם גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות האכיפה. "נוכח מצב הדברים שתואר לעיל, איננו רואים מנוס ממתן הוראה זו", נכתב.

בנוסף, בהחלטה נמסר כי על גורמי הפרקליטות להנחות את הגורמים המקצועיים ברשויות החקירה, לבצע חיפושים נוספים בחומרים שבמכשירי הטלפון של העד, על פי מילות מפתח נוספות. בהם מילים רלוונטיות לתיאור פעולות עריכה דוגמת "לדרדר", "להוריד", "שיפודים", לרבות כאלה אשר תתבקשנה על ידי ההגנה.