פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (רביעי) כתב אישום כנגד יצחק גויטע, בן 20, תמיר סרור, בן 22 ויצחק סבן, בן 27, בגין עבירות טרור על חלקם בלינץ' בבת ים ב-12 למאי בזמן מבצע "שומר החומות".

לשלושה מיוחסים עבירות מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, הסתה לטרור וחבלה במזיד לרכב ממניע גזעני (כל אחד על פי חלקו). זאת לאחר, שהנאשמים לקחו חלק באירועים בבת ים שכללו בין היתר תקיפה של אזרח ערבי תושב רמלה. 

על פי כתב האישום, ביום הלינץ' החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות שמטרתה לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים. במסגרת זאת, גויטע, שהיה חבר בקבוצת הווטסאפ "הפגנה 22:00 טיילת בת ים" שלח את ההודעות הבאות: "היום לא שותקים !!!" ו"ערבי גבר זה ערבי בקבר אחים שלי".

בהמשך, שינה את שם הקבוצה הראשונה ל "הפגנה 19:00 טיילת בת ים" ושלח את ההודעה " ... מחזירים את הכבוד היהודי של העם שלנו אם הממשלה לא תצליח אנחנו אלה שנעזור לה תעשו מה שאתם רוצים תגיעו אם מה שאתם רוצים חלק מהטיילת בת ים זה עסקים של ערבים ככה שנתתי לכם רמז לא לרחם לא על המשפחות שלהם ולא על שום דבר  שקשור אליהם אנחנו עם גדול ...".

עוד עלה מהאישומים כי גויטע המשיך לשלוח הודעות בקבוצה ובין היתר כתב "וחברים לזהות יהודים שלא יהיה מקרה לא נעים אל תבואו אם מסכות על כול הפנים". בשלב מאוחר יותר יצר גויטע קבוצת ווטסאפ חדשה "הפגנה 19:00 טיילת בת ים 2" ושלח גם בה את ההודעה המזמינה.

מהאישומים עלה כי לאחר מכן, בשעות הערב התקהלו עשרות פורעים, וביניהם גם השלושה, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים. במהלך התפרעויות ניפצו הפורעים את חלונות המסעדה 'שווארמה סהרה', כאשר סרור השליך אבנים ופחית שתיה אל עבר המסעדה. כמו כן, קראו הפורעים קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. במסגרת זאת, קרא גויטע פעמים רבות קריאות ביניהן "מוות לערבים" לכיוון מצלמות צוותי הטלוויזיה ששהו במקום.  

עוד פורט בכתב האישום כי בסביבות השעה 21:30 הגיע קורבן הליץ' עם רכבו אל הטיילת ועצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הוא ערבי. הגבר השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". הוא חש בסכנה וניסה לברוח אך ללא הצלחה.

בהמשך תקפו אותו השלושה יחד עם עשרות אחרים, על פי האישום. בתיעוד שאף הועבר בשידור חי ב"כאן 11" וגם לפי המפורט בכתב האישום, גויטע ואחרים הוציאו את הגבר מרכבו בכוח, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו, כאשר הוא ניסה לקום הוא הופל שוב. בעוד התוקפים ממשיכים להכות אותו בעצמה ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי. במהלך האירועים הכו סרור וסבן את המתלונן באמצעות אלות מספר פעמים עד שהורחקו על ידי עוברי אורח, ואז סרור השליך את האלה בה אחז על המתלונן בעת שהיה מוטל על הקרקע. 

בכתב האישום נכתב בנוסף כי במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, גויטע וסרור ופורעים נוספים חבלו ברכב של הקורבן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית בין היתר בעטו גויטע וסרור בדלתות רכבו מספר פעמים.

כתוצאה ממעשיהם, נגרמו לגבר חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו למתלונן חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון.

הפרקליטות טוענת כי השלושה ושאר המעורבים גרמו לגבר לחבלות חמורות בכוונה מחמירה ממניע לאומני-אידיאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור ובמעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם.