משטרת רמלה פתחה מחדש את נקודת השיטור הקהילתי שלה בשכונת עמישב בעיר, בעקבות שורה של הטרדות וירי שמהם סובלים תושבי השכונה בשבועות האחרונים. ההחלטה על הפתיחה התקבלה לאחר שאתמול, שוב נשמעו בשכונה קולות ירי, אותרו שלושה תרמילים וכן הושלך בקבוק זכוכית לעבר שתי נערות שחזרו מפעילות של שבת באחת מתנועות הנוער.

תושבי עמישב, כמו תושבים יהודים ברחבי העיר כולה, חיים בתחושת אי־נוחות מאז הפרות הסדר החמורות שהתרחשו בה במהלך מבצע שומר החומות בחודש מאי האחרון, וקולות הירי הנשמעים כל פעם באזור אחר גורמים להם לפחד.

במרבית המקרים שבהם הוזעקה המשטרה לאותם מקומות, שוטרים ערכו סריקות ונפתחה חקירה אולם לטענת חלק מהתושבים זה לא מספיק. בעקבות רצף האירועים פנו תושבים במכתב אל מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, שבו הם קראו לו לצרף את השב"כ כדי לעצור את פורעי החוק ברמלה ולנקות את העיר מאמצעי לחימה (אמל"ח) לא חוקיים.

המפכ''ל, יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ''ל, יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)


בסוף השבוע אספה המשטרה מצלמות אבטחה שהיו בשכונה ותיעדו את ההטרדות בעקבות אירוע ירי נוסף שהתרחש בשעות הצהריים. אלא שגם אז המטרד לא חדל וסמוך לשעה 18:00 בערב שבת - בעת ששתי נערות כבנות 16 שבו לבתיהן מפעילות בתנועת הנוער - הן הותקפו על ידי אלמונים שהשליכו לעברן בקבוק זכוכית שרק בנס החטיא אותן. לדברי התושבים, שוטרות שהגיעו למקום והחלו בגביית עדות מהשתיים הפכו בעצמן ליעד להתקפה כשבקבוק זכוכית נזרק לעברן והחטיא אותן בסנטימטרים ספורים.

על פי העירייה והמשטרה, נקודת השיטור הקהילתית תאויש בשני שוטרים מדי יום. לדברי גורם במשטרה, "אין צורך בליבוי היצרים. מרבית קולות הירי הנשמעים לא קשורים לשכונת עמישב ולא לאזורי מגורים. מדובר ביריות במסגרת אירועים פרטיים שגם נגדם המשטרה מבצעת פעילות ומנהלת חקירה".

גרסת התושבים, לעומת זאת, שונה: "אנחנו חשים שהשכונה שלנו הפכה למטרה וזה בלתי נסבל", אמר אחד מהם. "לא יודע מה עושים במשטרה, אבל נראה שהם לא עושים כלום עבורנו. יריות סמוך לגני ילדים בצהרי היום, יריות במהלך הלילה והשלכת בקבוקי זכוכית לעבר נערות. יש פה התלקחות איטית של האווירה במקום וזה עלול להפוך לפצצה מתקתקת".

במשטרה הגיבו לטענות ואמרו: "מיד עם קבלת הדיווח על שמיעת קולות ירי, הגיעה ניידת למקום וביצעה סריקות נרחבות לאיתור חשודים. נסיבות המקרה נבדקות. באשר לאירוע שאירע שלשום, מוקדם יותר התקבל דיווח על אודות זריקת בקבוק לעבר מספר נערות שעברו ברחוב צפניה פינת אליהו הנביא ברמלה. ניידת משטרה הוזעקה למקום וחברה לנערות תוך ביצוע סריקות באזור. בניגוד לנטען, לא נזרק כל חפץ לעבר השוטרים והניידת, והאירוע הסתיים ללא נזק ופגיעה בנפש".