מבצע "מסלול בטוח", שמטרתו לטפל בפשיעה החמורה במגזר הערבי החל השבוע. מדובר במבצע שיימשך חודשים ארוכים, מתוך נכונות וכוונה לפעול במסגרת אסטרטגית מקיפה ולא כמבצע טקטי.

מי שמוביל את המבצע מבחינה מערכתית היא המשטרה, בראשותו של המפכ"ל קובי שבתאי, שהטיל את האחריות על מי שמנהל אותו בפועל:  ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום ומתחתיו קצינים בכירים בדרגות נצ"מ ומעלה. 

במסגרת זו סומנו יעדים ספציפיים לתקיפה והם היעדים שרשויות האכיפה בהנהגת המשטרה מאמינים ויודעים כי הם אלו שנמנים עם מחוללי הפשיעה במגזר הערבי ולאו דווקא ארגוני פשיעה. לפי המשטרה, יעדים אלה הם אלו שמסתובבים ברחובות ומעורבים באירועי הירי במסגרת סכסוכים.

יש לציין כי המבצע הזה מתמקד במדדים הנבחנים מידי שבוע ובשום אופן לא מדובר במלחמה כנגד המגזר הערבי אלא במחוללי הפשיעה במגזר.

בתוך כך, ציין אתמול השר לביטחון פנים עמר בר לב כי בכוונת הממשלה לבצע שינויי חקיקה ולטפל בכל מה שצריך על מנת להתאים את פעילות האכיפה. מדובר בשינויי החקיקה בנושאים הקשורים לעבירות סד"ח, סחר באמל"ח, שוחד במכרזים ואלימות חמורה. מטרות המבצע הן להגביר את המשילות, להראות בולטות ולאכוף את החוק בנוקשות כלפי מחוללי הפשיעה.

אתמול פעלו כוחות משולבים באזור ערערה שבנגב במרכולים ואטליזים ביישוב, בפעילות זו הוחרמו 24 בלוני גז מסוגים שונים, התגלה היעדר ניהול ספרים, הושמדו בשני מרכולים 463 ק"ג של בשר שהוחזק ללא פיקוח וטרינרי ונתפסו 1,800 חפיסות סיגריות מזויפות, שהוחרמו גם כן. 

כאמור, בחודשים הקרובים תגביר המשטרה את פעילותה בטיפול בפשיעה החמורה במגזר הערבי, זאת על סמך החלטת ממשלה אותה הוביל ראש הממשלה נפתלי בנט. לפי ההחלטה, תתרכז פעילות האכיפה של המשטרה במסגרת מבצע "מסלול בטוח" שישלב בין כוחות משטרה ממוקדים, ויחידות מובילות ממשרדי הממשלה השונים לרבות, רשות המיסים, משרד האנרגיה, רשות הגז, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, השירותים הוטרינריים ומשרדים נוספים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מינה והסמיך את סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ לרכז את המבצע. סגלוביץ' הוא ניצב בדימוס וראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) לשעבר משמש כפרוייקטור וידווח מידי יום על התקדמות המבצע ופעילות גורמי האכיפה.