ביום ראשון, ה-17 באוקטובר 2021, נפתחה בבית המשפט העליון תערוכת אמנות חדשה בה יוצגו 25 עבודות של אמנים ישראליים מהשנתיים האחרונות בהשראת תקופת הקורונה. בימים אלה החברה האנושית מצאה עצמה במשבר זהות, בחישוב מחודש של סדר עדיפויות, בניהול משברים, בהתמודדות עם האלימות הגואה ועוד. 

היצירות בתערוכה מתכתבות באופן ישיר ועקיף עם אירועי התקופה ומשקפות את הלך הרוח הכאוטי - בלבול, הסתגרות, התבודדות וגעגוע לחוץ ולשגרה. היצירות מציגות איבוד פרופורציות של נופים ומבנים, צפיפות, בידוד, ריחוק, עבודות דיוקן המפגינות התבוננות מעמיקה ועוד. חלק מיצירות נלחמות במצב הקיים, חלק מתגוננות מפניו, ויש המתיידדות אתו. 

''קפסולה'': תערוכה בהשראת הקורונה (צילום: דוברות הרשות השופטת)
''קפסולה'': תערוכה בהשראת הקורונה (צילום: דוברות הרשות השופטת)

האמנים המציגים בתערוכה מגיעים מכל רחבי הארץ וממגזרים שונים מהאוכלוסייה, ויצרו עבודות במגוון חומרים לדוגמה; עבודת ציור על נייר של האמנית סמאח שחאדה, ציורי שמן של דוד ניפו ואורית אקטע, פיסול בנייר של נעמה אהרונסון, בנייר ובקרטון של צביקה קנטור, בברונזה של אניטה בירקנפלד ועוד. 

מעת לעת מוצגות בבתי המשפט ברחבי הארץ תערוכות בנושאים שונים בהשתתפות יוצרים ממגוון הקהילות בחברה הישראלית – נוער בסיכון, בעלי מוגבלויות, סטודנטים, אמנים, חרדים ועוד. בכך, בית המשפט משקף את כל חלקי החברה, מייצג את כל המגזרים, וכך גם התערוכות המוצגות בו. 

 התערוכה תהיה פתוחה לקהל מה-17.10.21 ועד ה-7.11.21, בימים א'-ה' בין השעות 9:00-15:00.

בית המשפט העליון, רח' שערי משפט 1 , קריית בן גוריון, ירושלים.