תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בבירור של החשדות אודות ניסיונות הטיחו של השחיתות החמורה ברשות המיסים לכאורה. לטענתם, החומרים חדשים שהגיעו אליהם מצביעים לכאורה על מעורבותה של עו"ד רות דוד בפרשת רשות המיסים. 

במכתב שנשלח אל היועץ המשפטי לממשלה וכן אל שר המשפטים, מבקר המדינה ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מציינים פליצ'ה פנחס פלד, יו"ר אומ"ץ, ועו"ד יצחק מינא, יו"ר הוועדה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ, כי על-פי החומרים החדשים "עולה כי באופן תמוה ביותר ובניגוד לחוק, לכאורה, בוערו תיקי פשע חמורים על-ידי גורמים שונים במערכות המשפטיות". 

עוד נטען כי "בעיון ראשוני בחומר ש בידינו עולות תהיות בדבר האפשרות שחברה פרטית המאחסנת את תיקי הפרקליטות מצאה לנכון, בין ע"פ הוראה מגבוה ובין ע"פ דרישה של מעוניין בדבר, לבער את תיקי רשות המיסים". פנחס פלד ועו"ד מינא הדגישו וטענו כי נדרשת חקירה מידית ויסודית, שכן "אם הדברים נכונים, תהא זאת רעידת אדמה בכל המנגנון שתפקידו לשמור על החוק והסדר במדינת ישראל".

שמה של רות דוד עלה לכותרות לאחר שנחשפו חשיפת קשרים לא ראויים בינה לבין עו"ד רונאל פישר בזמן שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב. בנובמבר 2017 קבע דו"ח של נציב הביקורת על התביעה, דוד רוזן, כי נסיבות גניזת תיקי חקירה על ידי רות דוד שנפתחו עקב 15 תלונות שונות של חוקרים ברשות המיסים "תמוהות". 

ביולי 2018, חודשה החקירה על טיוח התלונות ברשות המיסים על ידי רות דוד. בינואר 2019 הגישה הפרקליטות אישום נוסף, רביעי במספר, נגד רות דוד, על שיבוש הליכי משפט בכך שהנחתה חשוד לברוח מישראל.

תגובתה של דוד תובא לכשתתקבל