הדיונים במשפטו של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, התחדשו הבוקר (שני). במסגרת הדיון בתיק 4,000, נשמעה עדותו של הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, שהיה בתקופה הרלוונטית עוה"ד של יורוקום וטיפל בבקשות שלה מול הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום. בנוסף לכך, העיד גם פליקס כהן, סמנכ"ל כספים ביורוקום לשעבר. 

שטרום אמר בעדותו כי ״הרשות להגבלים עסקיים התנהלה בחומרה כלפי יורוקום, סברנו שמיזוג בזק-יס לא יפגע בתחרות אלא יגביר אותה״. בחקירה הנגדית של שטרום לפרקליטתה של איריס אלוביץ׳, עו״ד מיכל רוזן עוזר, הובהר שמיזוג בזק-יס היה תקין, יסודי ומבוסס, בהליך שהחמיר עם בזק, ושאישורו תרם לתחרות.

רוזן עוזר שאלה: ״ב-2010 ייצגת את יורוקום בבקשה להתמזג עם בזק, בקשה שאושרה, תוך שמירת חיץ בין בזק ליס (כאשר עד חובת מכירת המניות הן הופקדו בנאמנות), וב-2013 מבקשים בקשה לבטל את חובת המכירה אבל לכולם היה ברור ובעיקר לממונה על ההגבלים העסקיים, שמה שהוא דן בו בעצם זה מיזוג בזק ויס. הדבר גם מופיע במסמך של הרשות שהוציא את הנושא לשימוע ציבורי. הפרסום של שימוע ציבורי - מי מוזמן?״. שטרום השיב כי ״חברות שרוצות להתחרות וגם כמובן כל מיני ארגונים אזרחיים שטוענים שזה יכול לפגוע בתחרות״. 

״אתה יודע או לא יודע שבזמן השימוע משרד התקשורת מתנגד או לא מתנגד?״, שאלה רוזן עוזר בתגובה. ״מעולם לא שמעתי שמשרד התקשורת מתנגד או לא מתנגד. הגופים הראשונים שעמדתם התבקשה הן החברות שהתכוונו להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית ובהן סלקום פרטנר, שהיו ברקע עוד בשלבים הקודמים״, השיב שטרום.

לדבריו, התהליך של יציאה לשימוע ציבורי זה חלק מהליך רגולטורי תקין: "הרשות לא יוצאת סתם לשימועים ציבוריים. כאן, היה פסק דין של בית המשפט העליון שהורה לשמר את ההפרדה. אבל מאחר שהתנאים השתנו, זה לגמרי לגיטימי לשנות את ההחלטה, ומכיוון שראיתי שיש רגישות, הצעתי לצאת לשימוע ציבורי, שמא איש לא יחשוש שבוצע כאן מחטף״.

כשנשאל האם מהלך המיזוג היה רצוי, ענה: ״לא בוחנים אם מהלך הוא רצוי או לא רצוי. אנחנו הצלחנו לשכנע שהמיזוג לא רק שלא פוגע בתחרות אלא מלבה את התחרות, בזק לא יכלה להציע ללקוח את הטלוויזיה וכל יתר השירותים שלה ביחד, בעוד שמתחרותיה כן יכלו. אנחנו חשבנו שלהגביר תחרות זה לאפשר לכל השחקנים לשחק במגרש שווה ולא כשאחד עם רגל קשורה״.

כמו כן, העיד היום פליקס כהן שהיה סמנכ"ל הכספים של קבוצת יורוקום. החקירה שלו במשטרה, שהתייחסה בין היתר לחובות יורוקום לבנקים, הוגשה לבית המשפט ובאולם נערכה רק חקירה נגדית.  בין היתר אמר כהן, שעבד שנים רבות עם שאול אלוביץ, בחקירתו הנגדית כי "המצב הכלכלי של בזק ב-2015 היה מצוין". בחקירה החוזרת הוא נשאל על ידי נציגת הפרקליטות  אם הוא יודע שב-2018 הוגשה בקשת פירוק שבמהלכה הבנקים אמרו שכבר מ-2015 יורוקום לא עמדה בהתחייבויות שלה, והעד ענה שלא.