עדותו הדרמטית של ניר חפץ בתיק 4000 נדחתה עד ליום שני הבא, בשל פרסום חומרים חדשים בתיק, והם מתן של צמיד זהב לכאורה לרעיית רה"מ לשעבר שרה נתניהו, על ידי המליונר ג'יימס פאקר, כך על פי הפרסום. המידע פורסם במהדורה המרכזית של 'חדשות 12' לאחר פרטים שהגיעו מעדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מלצ'ין. עו"ד מאיר ארנפלד, לשעבר ראש מחלק חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, התייחס לדברים בריאיון לארא"ל סג"ל וטל שלו, בתוכניתם ב-103FM, והסביר האם הפרקליטות מנסה להטיל אימה על עו"ד בועז בן צור שבעבר ייצג את הדס קליין. 

בפתח דבריו, התייחס להחלטת בית המשפט לדחות את הדיון בעדותו של ניר חפץ ליום שני הבא. "די ברור שההגנה פה תבקש לבדוק את החומרים שטרם הועברו אליה ותנסה לקשור את זה לתיקי 1000 ו-2000", אמר. "הפרקליטות הסכימה מראש, אם אני לא טועה, לבקשה וזה לגיטימי לחלוטין", הסביר.

עוד התייחס לבקשת הסנגוריה להשתמש בחומרים כדי ללמוד מהם את הפרטים החדשים, על כך אמר ארנפלד: "אני באמת חושב שלא יודע אם זה תרגיל אבל זו התנהלות נבונה מצד הסנגורים אני לא רואה סיבה שלא תנוהל חקירה בעניין של הדלפות, היינו עדים להדלפות בתיקי הזה ובתיקים אחרים". עוד הסביר: "אנחנו לא יודעים לסמן את המטרה, אבל מכל הנסיבות ומכל מה שפורסם יש פה הרבה יותר מחשד סביר שזה בא מכיוון הפרקליטות ולכן זה מצדיק חקירה".

על השאלה, האם בידי העדים אין חומרי חקירה, אמר עוד" ארנפלד כי "זו אפשרות, אני יכול להעיד על תיקים שחקרתי שבסוף הצביעו על כך שהפרקליטות הייתה הגורם המדליף. אבל בעניין הזה זה יכול להגיע גם מכיוונם של עו"ד שמייצגים את הדס קליין ומילצ'ן, כל אחד והאינטרסים הסמויים שלו, אבל יש הצדקה ואין סיבה שהדברים לא ייחקרו. אם יתברר שזה הגיע מהפרקליטות אני חשוב שזה חמור ביותר שצריך להשליך על המשך המשפט. בטח שזו טענת הגנה שתבוא לדי ביטוי בהמשך מבחינת האסטרטגיה וגם תוביל לתוצאות".

בהמשך, התייחס לפרסומים אודות הצמיד שנרכש עבור שרה נתניהו. "זה לא דבר נדיר בתיקים בהיקפים כאלה. עם כמות כזאת של נסיבות ופרטים וחשדות ומעורבים זה דבר שהוא קיים", הסביר. "מה שכן, את אותם חשדות נוספים או ראיות נוספות שהצטברו בעקבות העדות חייבים לידי ביטוי בהטחה שלהם כלפי הנאשמים כדי שייתנו גרסה, הוסיף. 

בתגובה, שאלו המגישים, לו הדבר לא ייתווסף לבסוף לכתב האישום, מדוע התביעה מציינת אותו. על כך השיב: "אני לא מכיר בהתנהלות שלא מטיחים חשדות חדשים, לא מכיר כזאת התנהלות. נראה לי ניסיון ליצור אווירה בעיקר האמירה בנוגע לעו"ד בן צור".

עו"ד בן צור מייצג את נתניהו במשפט על תיק 4,000, ובעבר היה עורך דינם של מילצ'ן וקליין. סג"ל שאל למה התכוון בן צור כשאמר 'לא אקבל את ההערה, עייפתי מהוצאה לתקשורת חומרים חסויים זה פוגעני ועוד מטיפים מוסר אחרי זה. אהיה גם אהיה בתיק 4000'. על כך השיב עו"ד ארנפלד: "בעדות של הדס קליין נאמר שעו"ד בן צור הורה לה שלא להוסיף פרטים על העדות שהיא מסרה, אני חושב שזו התנהלות לגיטימית. בעניין התגובה של בן צור, אני חושב שהוא בעצם הדף את אותו ניסיון לייצר את מאזן האימה, ונהג נכון".

על הטענות כי בן צור רמז לעדה קליין לא לומר את הכול, אמר עו"ד ארנפלד: "יש פה ריח רע של ניסיון לייצר מאזן אימה של חשש לשיבוש, אני לא רואה איך זה מייצר את אותו מאזן אימה מהיכרותי הטובה את עו"ד בן צור. אבל עדות חפץ יכולה להשליך על שאר תיקי האלפים". 

עוד אמר: "אנחנו מדברים על עדות שאם היא תקרוס, סביר להניח שהיא תקריס את כל תיק 4000 ולדעתי תקדם עסקה לסיום שאר תיקי האלפים". עו"ד ארנפלד הוסיף: "אנחנו מתייחסים לאדם היחיד שהיה המוציא והמביא בין נתניהו לאלוביץ' בכל הקשור ליחסים השוחדיים שמייחסת לנתניהו הפרקליטות. הוא היחיד שיכול להעיד על היסוד הנפשי, דהיינו על המודעות של נתניהו על כך שבתמורה להטבות או לסיקור אוהד הוא קידם מהלכים רגולטוריים ששירתו את אלוביץ'".

בסיום דבריו אמר עו"ד ארנפלד: "אם זה יקרוס, אני לא רואה מישהו אחר. אבל אני מסייג את הדברים, אני לא רואה מעורב אחר שיכול לבסס את אותו יסוד נפשי שדרוש להרשעה בתיק הזה. יש הרבה טענות שלטעמי חזקות בכל הקשור להפרכה של עדות חפץ או לפסילתה אפילו, או לחלופין לייחס לה משקל מזערי". ארנפלד סיכם: "זה יכול להעיד על שיטת ביצוע, חיזוק לחשדות שמיוחסים לנתניהו ולשאר המעורבים. אני מניח שההגנה תבנה הרבה מאוד על הנרטיב שחפץ הופעל על ידי שרה ויאיר בלי מעורבות של נתניהו ולפחות בלי המודעות שלו בכל הקשור להטבות הרגולטוריות שהעניק בתמורה לסיקור אוהד. הכול הגיע משרה ויאיר, כך נראה לי מהחומרים שפורסמו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm