בית משפט השלום ברמלה הרשיע את השייח' יוסוף אלבאז בעבירת איומים ותקיפה בנשק קר. נגד האימאם לשעבר של המסגד הגדול בלוד הוגש כתב אישום בגין תקיפה ואיומים כבר באפריל 2018, וכעת הוא הורשע.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אני שמח שהוא הורשע בעקבות תלונתי, אבל המערכת פועלת לאט מדי ומאוחר מדי. השייח' אלבאז צריך לשבת בכלא".

בתוך כך מתנהל הליך מקביל נגד אלבאז בנוגע לכתב אישום על הסתה נגד שוטרים. על פי כתב האישום, בחודש שעבר פרסם האימאם בפייסבוק קטע מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, ואליו צירף טקסט הקורא לאלימות ומעודד מעשי אלימות כלפי שוטרים. הפוסט זכה לחשיפה של אלפי אנשים, ושימש במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות לייקים, שיתופים ותגובות.

בנוסף, אלבאז נאשם כי פרסם רשומה ובה איום כלפי סגן ראש העיר יוסי הרוש וכן גורמים נוספים על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר לוד.

מארגון עד כאן שהגיש תלונות נגד השייח' נמסר כי "מנהיגי ציבור אשר מסיתים לפגיעה באזרחים שומרי חוק צריכים לתת את הדין.
"השייח' אלבאז בחר להשתמש בכוחו כדי לקרוא לפגוע בתושבי לוד היהודים. אנו קוראים למערכת אכיפת החוק להרשיעו ולהשית עליו עונש משמעותי למען יראו וייראו".

מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו אשר חשפה את דרשת ההסתה של השייח' אלבאז והגישה את התלונה הראשונית למשטרה נגדו':
"מברכים על פתיחת החקירה בעקבות הפרסום שלנו ברשתות. המקום היחיד שבו המסית אלבאז צריך להיות הוא מאחורי סורג ובריח. רק פעילות עיקשת נגד ההסתה תביא להפחתת האלימות והטרור''.