שרשרת של מקרי רשלנות רפואית, הובילו צעיר שהיה כבן 15 בעת האירוע, לחיות במשך שלוש שנים עם שבר לא מאובחן וכאבים בלתי פוסקים: הנער נחבל בדרכו לבית הספר, כאשר מהר להשיג אוטובוס, ותוך כדי ריצה החליק ונחת על ידו. בעקבות פגיעתו, פנה אל רופאת המשפחה כשהוא סובל מנפיחות וכאבים בכף היד. הוא הופנה אל צילומי רנטגן לצורך המשך טיפול, ולפי כתב התביעה, מכאן החלה שרשרת טעויות.

צילומי הרנטגן לא היו תואמים לסוג הפגיעה ובוצעו שלא על פי ההנחיות, לכאורה. המפענח והאורטופד פרשו בצורה שגויה את הצילומים, וכך הנער גובס וטופל בצורה שגויה. מומחה רפואי, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה של היד בבית החולים "שיבא" תל-השומר, בחן את השתלשלות האירועים וציין כי אף בסקירה של הצילומים על מחשב ביתי עם מסך רגיל, אבחן את השבר בנקל.

אי הטיפול בשבר הוביל לנזק רפואי בלתי הפיך בידו. במשך שנים המשיך הנער לסבול מכאבים, נמנע מביצוע פעולות פיזיות בידו, וסבר שעליו להתמודד עם תוצאת הפגיעה שנגזרה עליו. עד שפנה שוב לביצוע בדיקות הדמיה בקופ"ח, שם נדהמו לגלות שבר ישן ללא איחוי של עצם הסקפואיד (עצם הסירה בכף היד). הנער הופנה בדחיפות למרפאת כף יד בבית חולים תל השומר, אך מפאת מורכבות הניתוח והסיכוי הגבוה לסיבוכים רפואיים נמנע מביצועו. 

על פי חוות הדעת של המומחה הרפואי, לאי הטיפול בשבר במשך 3 שנים תוצאות הרסניות. בשנים הקרובות יחווה א' הדרדרות הדרגתית בתפקוד מפרק שורש היד על רקע ניוון הסחוס המפרקי, שילווה בכאבים עזים עד להרס מלא של המפרק. בנוסף ציין כי לניתוח מן הסוג שאמור לעבור א' סיכונים משמעותיים ולא מבוטלים, בפרט בשל פרק הזמן הממושך מרגע התרחשות השבר, וספק אם יצליחו למנוע התדרדרות של מצב שורש היד בעתיד.

בימים אלו, הגיש הצעיר תביעה בגין הרשלנות הרפואית נגד קופ"ח כללית, באמצעות עו"ד מיכאל אלנתן ועו"ד עמיקם חרל"פ ממשרד עמיקם חרל"פ ושות': "מדובר בנער שחווה פגיעה קלה, הגיע לטיפול רפואי ופעל לפי הנחיות הרופאים המטפלים, כשהוא נותן בהם את אמונו המלא. גם לאחר שהמשיך לסבול מכאבים חשב לתומו שאלו ההשלכות של הפגיעה. הצעיר יישא בתוצאות ההידרדרות הבלתי הפיכה בתפקוד ידו ובהשלכותיה על איכות חייו, ומן הראוי שקופ"ח תיקח אחריות על מחדליה החמורים".

עורך הדין עמיקם, חרל''פ (צילום: משרד עמיקם חרל''פ ושות')
עורך הדין עמיקם, חרל''פ (צילום: משרד עמיקם חרל''פ ושות')