גל בן דוד, מומחה לסייבר הגנתי, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ודן באופן פעולתה של חברת NSO שברשותה תוכנת הריגול פגסוס, והעריך כי הדיווח אודות שימוש המשטרה בתוכנת הריגול, לא נעשה במסגרת לא חוקית. 

"NSO ב-99% לא עברה על שום חוק, אלא אם עשתה משהו שהמדינה לא אישרה לה". הוא הוסיף כי אם הדבר יתברר כנכון, התמודדותה של NSO עם הפרשה תהא מורכבת, עד כדי שהמדינה לא תיחלץ לעזרתה

דיון בוועדת החוקה על הפרסום על שימוש של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של NSO (ערוץ הכנסת)

"NSO מתחילה להיקלע לקשיים כלכליים בגלל הכניסה לרשימה השחורה של ארצות הברית. החבר'ה מבינים שהסכומים ששולמו להם, לא יהיו. חוץ מזה שניתן לעשות שימוש בחברות לגיטימיות יותר", טען.

בן דוד הסביר את אופן פעולתה של התוכנה: "יש חוקרים שדואגים שיהיו חולשות שמאפשרות לחברה להתקין, בלי התערבות, את פגסוס על הפלאפון של המותקף. אפשר לעשות זאת מרחוק מבלי שאף אחד ירגיש, וברגע שזה מותקן – הוא מאפשר לתוקפים המון יכולות, מבלי שאף אחד ירגיש, גם כאשר נראה שהטלפון כבוי".

הוא הוסיף כי "אף אחד לא חשף את רשימת החולשות שעומדת לרשותה של NSO, ולא מדובר בחברה יחידה. ידוע שהחולשות במקרה של NSO שנחקרה, אלה חולשות שלא צריך ללחוץ על שום דבר כדי להיתקף על ידי הכלי שלהם".

לדבריו, יש חברות רבות כדוגמת NSO, והוא הוסיף כי באחד ממקרי הירי בשיקגו, ה-FBI העביר את הטלפון של אחד החשודים לחברה ישראלית, שעולה מיליון דולר לפריצה לאייפון, אך כך הושגה הגישה. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.