פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת פרקליט המדינה עמית איסמן, הודיעה היום (ראשון) לראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של לקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים בשש פרשות שונות. בנוסף לעבירות השוחד, ישנן גם עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט - אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידו כראש עירייה, לצד עבירות אלימות ועבירות מס.

בנוסף, נשקלת העמדתם לדין של עוד 14 חשודים בפרשה, בגין עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סיוע לגניבה בידי עובד ציבור והלבנת הון, כל אחד לפי חלקו.

כזכור, הפרשה התפוצצה בנובמבר 2020, כאשר אדרי נעצר בחשד לעבירות שחיתות ציבורית. בהמשך, הותר לפרסום כי הוא חשוד גם בעבירות מין.

פרקליטיו, עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג מסרו: "אין זו יד המקרה שבו ביום שמתפרסם תחקיר חמור בדבר מחדלי חקירה קשים של משטרת ישראל שבוצעו בתיקי חקירה של ראשי ערים מכהנים, הזדרזו גורמי האכיפה לפרסם ברבים אודות זימונו לשימוע של ראש העיר אור עקיבא, מר יעקב אדרי. כבר מעיון ראשוני בכתב החשדות עולה כי עבירות המין שיוחסו בכזב למר אדרי נעלמו כלא היו מכתב החשדות. באשר לחשדות בדבר לקיחת שוחד כביכול, נשללה ממרשנו האפשרות להתייחס בתגובה לגופם של דברים, וזאת בשל צו איסור פרסום חריג וחסר תקדים שהוצא בעניין זה היום על ידי היחידה החוקרת, במקביל לפרסום כתב החשדות. לפיכך, במסגרת המגבלות שנכפו על מר אדרי בשל צו איסור הפרסום, ייאמר לעת הזו כי מר אדרי כופר בחשדות המיוחסים לו מכל וכל, והוא סמוך ובטוח שכשם שעבירות המין שיוחסו לו נעלמו ללא זכר, כך גם תיק השוחד ייסגר בשימוע".