נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור, הלכה היום (שני) לעולמה בגיל 74. שרת הפנים, איילת שקד, שכיהנה בעבר כשרת המשפטים  שוחחה עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וסיפרה על ההיכרות שלה עם נאור: "היינו חברות. מאז שהיא פרשה היינו רק חברות, אבל לפני זה היינו גם יריבות אידיאולוגיות ושותפות לניהול מערכת המשפט".



"ידענו לשים את המחלקות בצד, והדוגמה שנתת היא דוגמה טובה כי אחרי הנאום שנתתי באותו כנס באילת עם הרבה ביקורת על מערכת המשפט אנשים שאלו אותה למה היא הולכת איתי לסיור והיא המשיכה לשמור על ממלכתיות ואמרה 'היא שרת המשפטים ואנחנו ביחד ממונות על ניהול המערכת', וזה מה שעשינו. ברבות הזמן נקשרנו בקשרי ידידות עמוקה. מאוד אהבתי אותה והערכתי אותה, היא אישה מאוד חכמה", הוסיפה.

עוד אמרה השרה שקד כי "כשופטת היא הייתה מאוד עניינית ויסודית. גם לי היו מחלקות איתה סביב פסקה הדין שלה, והיו לה פסקי דין שאותי באופן אישי די ציערו. מה שכן, היא תמיד פסקה לפי החוק או לפי איך שהיא פירשה את החוק בצורה מאוד ישרה ואמיתית. אגב, היא גם הייתה בת למשפחה הלוחמת - אמה הייתה מהאצ"ל ואביה היה מההגנה. זה דבר די נדיר, החיים שלה היו שזורים בהיסטוריה של מדינת ישראל".

"היינו חברות טובות ממש, ודיברנו על הכל. גם על החיים שלי וגם על החיים שלה. את השיחה האחרונה שלנו ביום שלישי אני אשאיר בינינו, אבל ברביעי דיברנו שוב ובירכתי אותה על שזכתה בתואר יקירת העיר ירושלים, אמרתי לה שאני אבוא לטקס וזה שימח אותה מאוד. אריה בעלה סיפר שעד השעה 12 בלילה אתמול היא עבדה על ועדת החקירה. היא הייתה מאוד חרוצה וישבה שעות ארוכות על המחשב", הוסיפה.

כשנשאלה מה האופי השיפוטי של השופטת נאור אמרה שקד שהקווים המאפיינים שלה מאוד מעניינים, והסבירה: "הנשיא לנדאו, שאותה הייתי מגדירה בוודאי כשמרן, היה האב הרוחני/מקצועי שלה. היא הייתה המתמחה שלו. ברבות השנים היא הייתה יותר ליברלית, לא מהמחנה האקטיביסטי המובהק, אבל הייתי אומרת שהיא איפשהו שם באמצע".

"אני הייתי מחלקת את השופטים לפי הפסיקה שלהם בנושא חוק האזרחות, שעכשיו כמובן נמצא על הפרק ואני מנסה להעביר אותו שוב, והיא הייתה זו שהלכה דווקא עם המחנה הציוני מה שנקרא, ולא פסלה את החוק. היא הבינה שהחוק הזה חשוב לא רק מהבחינה הביטחונית, אלא גם מהבחינה הלאומית", אמרה. 

על הזוגיות של השופטת ז"ל עם אריה נאור אמרה שקד כי הם היו זוג אוהב מאוד וחזק. " היו זוג חזק ואוהב, והיו שייכים למחנה הבגיניסטי מה שנקרא", אמרה. 

כמו כן, סיפרה השרה שקד בגילוי לב כי היא היא לא זוכרת האם ישנו פסק דין שנאור התחרטה עליו, אולם " זה לא יפליא אותי אם כן. היא ידעה להודות שמשהו לא נעשה כמו שצריך".

בהמשך, עוד אמרה: "הייתה לנו מחלוקת, אבל בישיבה אחת הצלחנו  למנות 4 שופטים לבית המשפט העליון. היה לנו חוק  - אף פעם לא להפתיע אחת את השנייה, והיא אמרה לי לפני שהיא שלחה את המכתב הזה. הדברים לא כמו שהם נראים היא הייתה מיוחדת, אישה שהיא הרבה מעבר לחזות הרצינית שלה. אני אתן לכם דוגמה, תמיד לפני כל ריאיון בטלוויזיה אני מסמסת לה ולאבא שלי 'אני עוד שעה בערוץ הזה תראו', וממנה תמיד הייתי מקבלת חוות דעת דקדקנית - גם על הריאיון וגם על הלבוש והסטיילינג".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm