הממשלה צפויה לבחור היום (שני) בעו"ד גלי בהרב-מיארה כיועצת המשפטית לממשלה, זאת לאחר שאתמול פרסמה הוועדה בראשות אשר גרוניס את שלושת המועמדים הסופיים, והותירה בחוץ את המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, שנחשב למועמד מוביל. הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, שוחח עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM ועשה סדר בעניינים.

"חד משמעית הופתעתי שנזרי לא נכלל, אפילו ביזיתי את עצמי כשאמרתי כמה דקות לפני כן שלהערכתי הוא יהיה אחד מהשלושה. אני חושב שזה לא נכון. אני אגיד מה ההסבר שהאוזר ומרידור דיברו עליו בתוך ומחוץ לוועדה, הסבר לכך שלא תמכו ברז, בעיניי הוא דחוק. מכיוון שהם יודעים שמיארה היא המועמדת של סער לתפקיד ברגע שהממשלה תדחה את רז נזרי, והוא באמצע קדנציה ועובד עם שרי הממשלה תדיר, יהיה משבר אמון, לכן עדיף שהוועדה לא תעלה אותו מאשר הממשלה. בעיניי זה הסבר דחוק מצד אחד, מצד שני אני לא מבין - אם ממילא עו"ד בהרב-מיארה הולכת להיבחר למה לעשות את כל הממבו ג'מבו הזה?", פתח קרא את דבריו.

"סער מביא את זה כשהוא סגור עם בנט על המינוי של בהרב. אני לא כל כך מבין את המהלך, את הראש שלהם. תחשבו, בסוף אנחנו עוסקים בכבודו של רז נזרי ולא במהות. במהות אנחנו יודעים שגדעון סער רוצה למנות את בהרב מיארה והיא הייתה מתמנה בכל מקרה, כך או אחרת. אין ספק שהמינוי של עו"ד בהרב מיארה נוח למימוש האג'נדה של גדעון סער של פיצול תפקידי היועץ, אבל מי שמחליט בסוף על הפיצול זה לא היועץ", הוסיף.

עוד התייחס קרא להתאמתה של בהרב-מיארה לתפקיד: "אני גם פה מודה שאני לא מכיר אותה באופן מספיק טוב. אני יכול לומר שאני מאוד מקווה שזה לא ישפיע. אנחנו מבינים שברור לחלוטין היא מאוד מזוהה כי הוא הביא אותה ממקום מפתיע, אפשר להגיד שיש ציפייה שהיא תהיה מחויבת לו. אלה האנשים שאנחנו מקווים שתהיה להם עצמאות מחשבתית בין שום הטעיה שאם תצטרך ללכת נגד בכול הכוח נגד דברים שיראו לה פסולים מצד הממשלה המכהנת אני מקווה שהיא תלך. את זה נדע בעתיד".

בהמשך סיכם קרא את כהונתו של מנדלבליט: "אני רוצה להגיד ככה, מנדלבליט היה, וגם אמרתי את זה בימים האחרונים, יועץ שהיה בעיניי מהוסס, לפרקים מגומגם, קצת חסר זהות. אני רואה, ואני מניח שפה אנחנו מאוד חלוקים, בעיקר את התקופה האחרונה שלו כיועץ משפטי לממשלה, שהבין שהוא נמצא באירוע אנטי דמוקרטי. שני אירועים מכוננים – האחד, ממשלת ישראל לא מוכנה למנות פרקליט מדינה אך ורק בגלל תיקי נתניהו, ואז הולכים למהלך המופרע שאוחנה עושה ומ"מ פרקליטה מדרג שני רק כי היא מתעבת את שי ניצן ומנדלבליט, לא מגן על זה בבג"ץ. בעיניי זה היה קצת מוגזם. והאירוע השני היה מינוי אקוניס בניגוד לחוק בישיבת ממשלה, שמנדלבליט עומד מול רה"מ, כשהוא עם כל השרים לועגים לו בממשלה, והוא עומד כחומה בצורה, ואלה שני האירועים האלה, הם לא היחידים, בתקופה של השנתיים וחצי האחרונות בתפקיד הציבור צריך לזקוף לו אותם".

לבסוף נשאל מה יעשה מנדלבליט ביום שאחרי והשיב: "לא יודע, לדעתי הוא רואה את עצמו אחרי תקופת הצינון שאם אני לא טועה היא שנה וחצי, כאילו לא מצהיר ואומר אני לא מתעסק בזה אבל לדעתי האופציה של להיות שופט עליון רלוונטית אליו. בסוף, להיות שופט עליון זו קונסטלציה של מה ההרכב הפוליטי בתקופה הרלוונטית שאדם יכול להתמנות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm