חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) פנה היום (שני) ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה נגד המעורבים בפרשת בדיקות האנטיגן שנחשפה במעריב. כזכור, לפני כשבועיים חשפנו כי עשרות תלונות הוגשו על ידי תושבים באזור המרכז והשומרון, ומהן עלה החשד כי גוף בשם “זק”א ישראל - ילדים של החיים” סיפק תו ירוק גם למי שלא עברו בדיקת קורונה.

"לאור הטענות החמורות שהובאו נגד החברה, אבקש שתורה על פתיחה מיידית בחקירה נגד העומדים בראשה, וכן כנגד המעורבים הליך המכרז שהביא לזכייתה של החברה" אמר חה"כ רוטמן. "תמהתי מלכתחילה מה התועלת בבדיקות האנטיגן לאור אמינותן הנמוכה לכתחילה. כעת כשמתברר ששיקולים זרים היו מעורבים בנושא התמיהה רבה עוד יותר".

לפי הפרסום במעריב, הארגון “זק”א ישראל - ילדים של החיים”, שזכה במכרז לביצוע בדיקות אנטיגן, לא ממלא אחר תקנות המכרז, וגם לא הקים מוקד, כנדרש במכרז, לצורך קבלת פניות של תושבים. קבלת תו ירוק דרך החברה היא מלאכה פשוטה: ממלאים את הפרטים בקישור של החברה, גם אם אינם פרטים אמיתיים, ובתוך יממה מקבלים תוצאה שלילית בטלפון הנייד. מהיר ופשוט.

שמחה רוטמן (צילום: פלאש 90)
שמחה רוטמן (צילום: פלאש 90)

לבקשת מעריב, שלח תושב פתח תקווה דרך קישור פרטים של בתו, עם מספר זהות שאינו תואם את שם משפחתה, וציין כי באה במגע עם מאומת. למחרת קיבל לנייד תשובה: היא שלילית. הילדה לא באה במגע עם מאומת ולא ביצעה בדיקת אנטיגן. אז מה יוצא לחברה מהתרמית הזו? מתברר כי על כל רישום בקישור מקבלת החברה מהמדינה 20 שקל.

עוד עולה כי נציג מטעם החברה הגיע אל מנהל בית ספר יסודי לקראת אירוע תרבות גדול, הפקיד בידו 350 ערכות אנטיגן ותדרך אותו בזום כיצד לבצע את הבדיקות. זמן קצר לאחר מכן קיבלו כל התלמידים תו ירוק. נציגים של אותה חברה הגיעו לסיכומים עם גורמים שונים והעבירו אליהם ערכות תמורת 50 שקל לכל מי שהינו מעל גיל 12, בלי לבצע את הבדיקות בפועל. התמורה: רשימה של תלמידים עם תו ירוק.

מ”זק”א ישראל - ילדים של החיים” נמסר בתגובה לפרסום במעריב, כי “הארגון מפעיל מוקד טלפוני, המקבל מאות פניות של אזרחים ביום, המקבלים מענה. ככל שישנן תקלות, אנו פועלים במהירות ובנחישות כדי לתת מענה מהיר ויעיל לאזרחי ישראל. מתנדבי הארגון ימשיכו להיות בחזית המערכה כדי להציל נפשות בישראל”.