כרמל מעודה, הגננת שהורשעה בהתעללות בחסרי ישע בגן "בייבי לאב" בראש העין, החליטה היום (רביעי) למשוך את הערעור שהגישה על גזר דינה של בית המשפט המחוזי, ותרצה 9.5 שנות מאסר בפועל. זאת בהמשך להמלצת בית המשפט בעליון שהציע לה לוותר על המשך ההליך המשפטי בערעור שהוגש.

בשבוע שעבר התנהל דיון בבית המשפט העליון, שבמהלכו ציינה השופטת וילנר: "קראנו את כתב האישום והוא נורא ואיום". על כך הוסיפה  השופטת ברון כי "זה אחד הקשים לקריאה ואין כאן הנחת כמות אלא להפך. העובדה שזה לא ילד אחד שזה גם עולם ומלואו. השיטתיות וההתאכזרות כאן זה באמת בלתי נתפס". לאחר מכן הבהירו שופטי העליון כי בית המשפט היה "ברור מאוד לגבי רף הענישה ופסק הדין של בית המשפט המחוזי הוא מקצועי ומבוסס".

יוסי חברה, אבא של לין מהגן של מעודה, ומנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך: "ההודעה הבוקר לא באה בהפתעה. היה לי ולהורים ברור שמעודה תמשוך את הערעור שהגישה. בדיון בעליון היה ברור לאן זה הולך אבל עורך דינה שירן ברגמן בחר להמשיך בעינוי ההורים וביקש ארכה של שבוע. מעודה תשב 9 וחצי שנים ואני אדאג לזה גם אם לרגע תהיה חשיבה של שחרור מוקדם אבל אנחנו רחוק משם. מקווה שגם הסייעת שלה לירז תפארת נתן שהגישה ערעור במחוזי על עונש 3 שנים תבין שזה מיותר".

מוריה קואליו, אמא של אריאל מהגן של מעודה, אמרה: "אני בוכה מהתרגשות. סוף סוף אפשר לנשום. אני רק מצרה על כך שהיינו צריכים עוד שבוע לחכות לזה. הייתי רוצה שההחלטה תיכתב על ידי בית משפט העליון שכל מתעללת תדע שאין לה מה לערער אבל בכל מקרה אני שמחה שזה המקרה כרגע. אנחנו בסיוט מתמשך וממשיכים לאסוף את השברים אבל לפחות בכרמל מעודה כבר לא נצטרך להתעסק".

עו"ד אורי סקוזה, המלווה את ההורים במשפט: "הבוקר עודכנו שכרמל בחרה למשוך את הערעור שהגישה בעניין העונש שנגזר עליה. היא עשתה בחוכמה מצידה שכן בית המשפט העליון השמיע את דעתו בדיון שהתקיים שבוע שעבר. קשה היה שלא להתרשם כי שלושת השופטות סבורות שמעשיה חמורים ביותר והם ברף העליון של הפשיעה. חשוב לציין כי מטבעו של בית המשפט העליון הרי שהשופטים בו נחשפים למקרים החמורים ביותר במדינה, ובכל זאת היה לשופטות זעזוע מהדברים.

"גם בערעור שטחה מעודה גרסה המתעסקת בעצמה בלבד ומבקשת שינהגו בה במידת הרחמים. בסופו של יום פרשת כרמל מעודה הסתיימה הבוקר. בסוף נותר תקדים חשוב בתחום ההתעללות בגני הילדים, תחום אשר מרים ראשו באופן תדיר ולצערנו שוב ושוב מתגלות פרשיות חדשות".