השבוע הודיע משרד הבינוי והשיכון על תוכנית חדשה של הגרלת אלפי דירות בשנה במסגרתה ישווקו בהנחה משמעותית דירות לזכאים. המשרד, בהובלת שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, הודיע כי במסגרת התוכנית "דירה בהנחה" יתפרסמו בקרוב כ-10 אלף דירות שיוצאו להגרלה, כמו בתוכניות קודמות כמו מחיר למשתכן ומחיר מטרה. כ-30 אלף דירות יוגרלו במסגרת התוכניות לדיור בר השגה ברחבי הארץ והן כוללות עודפים של התוכניות הקודמות. האם התוכנית החדשה מתאימה לכם? האם אתם זכאים להשתתף בהגרלה ואיך זה בכלל עומד לצאת לפועל? שאלנו את עו"ד כרמית שחיבר, המתמחה בתחום הנדל"ן את כל השאלות הבוערות. 

מי זכאי להשתתף בהגרלה?
על פי עורכת הדין שחיבר "התוכנית שמפרסם משרד הבינוי והשיכון מיועדת לזוגות נשואים או ידועים בציבור שאין ברשותם דירה. גם רווקים ורווקות, גרושים וגרושות מעל גיל 35 שאין ברשותם דירה יוכלו להירשם להגרלה. למעשה, כל תא משפחתי שאין בבעלותו דירה ב-3 השנים האחרונות יכול להירשם".

באיזה ערים ישווקו הדירות?
"ההגרלות הראשונות צפויות להתקיים כבר לפני חג הפסח והן צפויות לחול על למעלה מ-80 ישובים בהם אשדוד (1,100 יח"ד), חיפה (1,300 יח"ד), באר שבע (900 יח"ד), יבנה (1,100 יח"ד) ועוד". 

עורכת הדין כרמית שחיבר (צילום: עמית יוגב)
עורכת הדין כרמית שחיבר (צילום: עמית יוגב)

מה גובה ההנחה שיקבלו הזכאים?
"במסגרת התוכנית תינתן לזכאים, זוגות צעירים ומחוסרי דיור, הזדמנות לרכוש דירה משלהם בהנחה משמעותית ממחיר השוק. שווי ההנחה עשוי להגיע ל-20% ממחיר הדירה או עד 300 אלף שקלים".

האם תצטרכו הון עצמי?
"כן. עדיין לא פורסם הסכום שתצטרכו להביא אולם בתוכניות קודמות, כמו מחיר למשתכן, ההון העצמי עומד על 100 אלף שקלים". 

ניתן להירשם למספר הגרלות במקביל? 
"כן. התוכנית מאפשרת להירשם ל-3 הגרלות, לא משנה אם באותה העיר או בערים שונות".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

עו"ד כרמית שחיבר הינה מומחית בתחום המקרקעין, בעלת ניסיון רב בחוזי קניה, מכירה והשכרת נכסים. בשנים האחרונות ביצעה  עשרות עסקאות מגוונות הכוללות רכישת/מכירת דירות, דירות יוקרה, מגרשים, משרדים.