ארבעה חשודים, ביניהם שלושה עובדי ציבור, נעצרו אתמול (שלישי) בחשד כי הונו את רשויות המס בהיקף של מיליוני שקלים. על פי החשד, החשודים פעלו בשיטתיות במהלך השנים האחרונות, והזינו לכאורה נתונים כוזבים במערכות המס, על מנת לייצר מצג שווא של החזרי מס בגין תרומות למאות נשומים, שגרפו לכיסם במצטבר מיליוני שקלים שנגנבו מקופת המדינה.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם משרד פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים חקירה סמויה, במהלכה הצטברו חומרי חקירה שהעלו חשד נגד עובדי משרד פקיד שומה באזור הצפון, שפעלו בצוותא והעבירו בניגוד לחוק החזרי מס לנשומים. ראשיתה של החקירה בבדיקה שנערכה בחטיבת ביקורת פנים של רשות המסים בעקבות תלונה שהתקבלה.  

אתמול בבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, בשת"פ עם יחידת מתפ"א נעצרו ארבעת החשודים ועוכבו לחקירה שלושה נוספים, החשדות נגד חלק מהחשודים: קבלת דבר במרמה, מתן שוחד, לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, הפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, עבירות על פקודת מס הכנסה והלבנת הון. בהתאם לצרכי החקירה וככל שידרש, החשודים יובאו היום לדיון בבקשה להארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ.

עו''ד משה גלעד  (צילום: ארז חיים)
עו''ד משה גלעד (צילום: ארז חיים)

עורכי הדין משה גלעד וולנטין זברוב המייצגים את אחד החשודים מסרו: "מרשנו מכחיש כל קשר לביצוע העבירות. מדובר באדם נורמטיבי אשר מעצרו נפל עליו כרעם ביום בהיר. אנחנו הגשנו ערר לבית המשפט המחוזי והדברים יתבררו בהמשך".