לפעמים הברק כן מכה פעמיים: שופט בית משפט השלום בירושלים איתן כהן שחרר, בהרחקה בלבד, לפני מספר ימים אדם שנחשד לכאורה בתקיפת בת זוגו לשעבר. שחרורו התבצע לאחר שתחילה הוחלט על הארכת מעצרו, והסיבה להחלטה התקבלה רק בדיון הארכת המעצר השלישי של החשוד - במהלכו עלה חשש כבד לתלונת שווא.

עו"ד אביחי חג'בי, המייצג את החשוד לשעבר, ביקש לבצע בדיקה של העבר הפלילי של המתלוננת, ממנה עלה כי בעבר הוגש נגדה כתב אישום על ידיעה כוזבת נגד בן זוגה לשעבר. המתלוננת טענה אז כי הוא איים עליה בנשק - דבר שאינו נכון.

כאמור, במקרה הנוכחי, המתלוננת טענה כי החשוד לשעבר גרם לה לשבירת צלעות, וכי הוא הכה אותה בראשה, שבר עליה מטאטא ואף ניסה לדקור אותה באמצעות סכין. למרות הטענות הקשות, לא צורך שום מסמך רפואי המגבה את התלונה. בשל כך, השופט החליט לדחות את בקשת הפרקליטות להאריך את מעצר או לעכב השחרור - והחליט על שחרורו המיידי של החשוד.

בנוסף, עו"ד חגבי הגיש פנייה למשטרה, בבקשה כי יחקרו את התלונה הכוזבת לכאורה, שהוגשה בשנית. "המלחמה בתלונות השווא חשובה לא פחות מהמלחמה באלימות", כתב.

הוא מסר בתגובה: "תיק זה הוא הוכחה חד משמעית כי משטרת ישראל מקבלת תלונת אישה כתורה מסיני. אלמלא חקירה מאומצת במהלך הדיון, מרשי היה מבלה עוד תקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח בשל תלונת שווא. המלחמה בתלונות שווא לא פחות חשובה ממלחמה באלימות".