בעודם בחיים: בני זוג בשנות ה–30 לחייהם, תושבי פתח תקווה, הצליחו "להתאלמן" כבר שש פעמים ובכל פעם להציג בפני חברות הביטוח מסמכים כוזבים של מד"א ותעודות פטירה בהם מצוין קביעת מוות. היום (שני), ה"חגיגה" של השניים ותאוות הבצע שלהם הגיעה לסיומה, עת נעצרו על ידי חוקרי משטרת פתח תקווה בחשד להונאת חברות ביטוח בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים, כל זאת בעת שהגישו תביעות "ביטוח תאונות אישיות"  כשהם עושים שימוש במסמכים מזויפים, הן רפואיים והן משטרתיים, המעידים כביכול שנפטרו מספר פעמים בתאונות דרכים קטלניות.

חקירה סמויה של המשטרה נפתחה לפני מספר שבועות, עם קבלת דיווח מחברת ביטוח בדבר חשד כי זוג תושבי פתח תקוה רכשו פוליסות ביטוח שונות מסוג תאונות אישיות עם כיסויים למקרה מוות על שמם, ולאחר מכן בקשו לממש את התביעה תוך הצגת מסמכים המעידים על "פטירתם לכאורה"  (כל אחד בתורו, במועדים שונים).  

בתוך כך, החלו חוקרי המשטרה באיסוף ממצאים ומסמכים מכלל חברות הביטוח, שהעלו כי בני הזוג "הספיקו עפ"י החשד להתאלמן 6 פעמים", קרי – פעמיים דיווחו שהבעל נפטר וארבע פעמים לכאורה שנפטרה האישה "בנסיבות טראגיות", תוך שהם מזייפים מסמכים רפואיים ומשטרתיים שונים, על מנת לממש את התביעות ולקבל את כספי הביטוח.

עם התפתחות החקירה עלה כי השניים הגישו באותה השיטה תביעות אל חברות הביטוח, בגין ביטול "נסיעות לחו"ל", בסכומי עתק הנאמדים במאות אלפי שקלים. בבירור שנערך עלה כי בעברה עבדה האישה בחברת ביטוח בתפקיד "מיישבת תביעות", כך שהכירה את כלל התהליכים הנדרשים.

כאמור, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, ביצעו חוקרי פתח תקווה את מעצרם של בני הזוג בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות ובחיפוש בביתם נתפסו מסמכים שונים שישמשו כראיות למיצוי החקירה. בתום החקירה שוחררו החשודים למעצר בית, לצד הקפאת כלל נכסיהם וחשבון הבנק שלהם.

מחברת ביטוח ישיר שחשפה את החשדות נמסר: "חברת ביטוח ישיר גילתה את ההונאה בזכות שימוש באמצעים דיגיטאליים מתקדמים וערנות עובדי החברה, שהביאו לחשיפת הזיוף של תעודת הפטירה ודוח מד"א שהוגשו לה. ממצאים אלו הובילו לפתיחת החקירה, לאחר שהזוג תבע מספר חברות ביטוח וזכה בכספים רבים".