לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לפני ימים אחדים עתירה מטעם המועמד ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני וסיעתו "סלע", כנגד ההסתדרות, ועדת הבחירות של הארגון והעומד בראשה, עו"ד אורי קידר. העתירה דורשת כי יו"ר ועדת הבחירות, קידר יוזז מתפקידו עקב ניגוד עניינים לכאורה אשר מוגדר על ידה כ"כבד בוטה ומובהק", עם ההסתדרות והעומד בראשה ארנון בר דוד.
 
עיני וסיעתו טוענים באמצעות עו"ד עמיחי ויינברגר, ממשרד ויינברגר ברטנטל ושות', לשורה של קשרים כלכליים מהם עולה ניגוד עניינים שהיה צריך להביא לפסילתו של עו"ד קידר. בעתירה נטען כי לקידר קשרים הדוקים וזיקה כלכלית עם ההסתדרות ועם יו"ר ההסתדרות הנוכחי ארנון בר דוד שמתמודד מול עיני לכהונה נוספת. 

העותרים דורשים את הזזתו של קידר ואומרים כי "תפקיד יו"ר ועדת הבחירות, של בחירות כה גדולות ומורכבות בקרב מאות אלפי בוחרים אמור להיות מוחזק ונתפס ככזה שהינו במהותו נקי לחלוטין, נטול פניות או השפעות כלכליות או הכרויות עמוקות עם מועמדים". עוד הוסיפו כי "עולה שעו"ד קידר ומשרדו קשורים מזה שנים בהקשרים כלכליים בהסתדרות ובדרך ישירה או עקיפה אף לכאורה במר בן דוד, ומתפרנסים זה שנים רבות מההסתדרות ומגופי סמך שלה".

עוד ניטען בעתירה כי את קשריו הכלכליים פירט ויינברגר במכתב טרם נקיטת הליכים ובעתירה. בין היתר הוזכר כי קודם לתפקידו של כיו"ר ועדת הבחירות, הוא ייצג את הסתדרות המעו"ף ומספר עמותות הקשורות בה, בזמן שבר דוד היה היו"ר שלה.

"בשם ההגנה על האינטרס הציבורי בשמירה על טוהר הבחירות בארגון העובדים הגדול בישראל, מתבקש בית המשפט להתערב ולהורות להסתדרות ולבית נבחרי ההסתדרות לבחור יושב ראש חדש לוועדת הבחירות (רצוי שופט בדימוס) וליתן לתובעים זכות הצבעה בהליך מינויו", סיכם עו"ד ווינברג. 

עופר עיני (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
עופר עיני (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר בתגובה: "עו"ד אורי קידר נבחר לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות על ידי בית נבחרי ההסתדרות ברוב גדול וללא כל מתנגדים על-ידי נציגי הסיעות השונות, לרבות נציגי האופוזיציה ובתמיכת שותפיו של מר עופר עיני. ההסכמה הרחבה ששררה בעניין בחירתו נובעת מהתאמתו לתפקיד, מכישוריו הרבים ומומחיותו בדיני בחירות, מניסיונו רב השנים וממעמדו כגורם עצמאי ונטול פניות של עו"ד אורי קידר.

"אין ממש בטענה שהעובדה שמשרד עורכי-הדין בו עו"ד קידר שותף, משרד נבו קידר בלום ושות', מייצג את העמותות לקידום מקצועי וחברתי מבית הסתדרות המעו"ף, יוצרת חשש לניגוד עניינים. צויין בהקשר זה כי משרד זה מעניק (שלא באמצעות עו"ד קידר) לעמותות אלה שירותים משפטיים כבר משנת 2004, זמן רב לפני בחירתו של מר בר-דוד לתפקיד יו"ר ההסתדרות ואף לפני בחירתו כיו"ר הסתדרות מעו"ף, וכן ולפני מינויה של גב' בר דוד כמנכ"לית העמותות.

עוד הוסיפו בהסתדרות: "לעו"ד קידר אין זכות הצבעה בוועדה והוא לא מהסס להביע את עמדותיו כשהוא מוצא לנחוץ, אף אם אלה אינן לרוחם של נציגי הקואליציה. עו"ד קידר מסר כי הוא אינו מייצג ולא ייצג בעבר את מר בר-דוד או את סיעתו של מר בר דוד וכי אין לו כל קשר כלכלי, אישי או חברי עם ארנון בר דוד.