הרכב שופטי בית משפט העליון, הפחית בשמונה חודשים, ל-30 חודשי מאסר את תקופת מאסרו של תושב בת ים, בן 29, שהורשע בין השאר בביצוע עבירות של חבלה חמורה, סחיטה באיומים, הטרדה מינית ועוד. השופטים קיבלו את הערעור שהוגש, באמצעות עו"ד מור עטיה, לפיו אין באמור בכתב האישום להצביע על פער מהותי בינו לבין נאשם אחר בתיק.

על פי כתב האישום צעירה עימה היה לנאשם היכרות, טענה כי המתלונן משך בשד שלה. הנאשם ועוד שניים נוספים הביאו את המתלונן לדירתם בבת ים באמתלת שווא ושם במשך פרק זמן לא ידוע, שארך מעל שעה וחצי, הכו אותו, הטיחו בו עלבונות, השפילו אותו, התעמרו בו ואף סחטו ממנו הודאה לפיה הוא נגע בשד של חברתם. 

לאחר למעלה משעה וחצי של התעמרות במתלונן, כך לפי האישום, הנאשמים דרשו ממנו לפצותם. המתלונן הציע להם בתמורה על שחרורו סכום של 7,000 שקלים במזומן שנמצא בביתו, וביקש להשיב לו את רכבו ואת מכשירי הטלפון. 

עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)
עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)

בבית משפט המחוזי הורשעו הנאשמים בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הטרדה מינית, שיבוש מהלכי משפט, סחיטה באיומים, דרישת נכס באיומים וגניבה. והשופטת מרים דיסקין גזרה עליהם תקופות מאסר שונות. 

עו"ד מור עטיה הגיש לבית משפט העליון הודעת ערעור על מרשו. בערעור טען, בין השאר, כי יש להקל בעונשו מעקרון אחידות הענישה וכן בשל העובדה שהוא הודה בכתב האישום המתוקן ובכך חסך מזמנו של בית המשפט וחסך את הצורך להעיד את המתלונן. בסיכומו של דבר השופטים ציינו בפסק הדין כי מצאו ממש בטענתו של עו"ד עטיה בכך שאין פער מהותי בינו לבין הנאשמים האחרים. השופטים העמידו את עונשו של הנאשם על 30 חודשי מאסר.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il