עדות דרמטית בתיק 4,000: יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לבית המשפט, ליום עדותו הראשון עד המדינה שלמה פילבר, שעלה לראשונה על דוכן העדים. עדותו של פילבר עוסקת בתיק 4000 (בזק־וואלה!), שבו נאשם נתניהו בסעיף החמור ביותר – עבירת שוחד. לצידו של יו"ר האופוזיציה נמצא בנו, אבנר נתניהו, שהגיע עמו לאולם המשפט.

נתניהו יזוכה? האזינו להערכת המומחה - לחצו כאן

15:27: פילבר: "הנושא נמצא בעדיפות על פני נושאים אחרים". התובעת תירוש שאלה: "עד כמה אתה מדבר עם קמיר על מה שאתה מתכוון לעשות, לא רק בדברים שקשורים לבזק?", על כך ענה פילבר: כמעט את כל המדיניות שלי כבר ידעתי ואמרתי להם. דיברתי איתו על כל  הדברים שעמדו על הפרק: השוק הסיטונאית, מיזוג והפרדה מבנית. נדמה לי שאלי קמיר הזכיר ברמיזה איזה שהוא קשר עם ראש הממשלה. עובדתית עד לפגישה בספטמבר 2016 בחיים לא שמעתי ממנו מילה על ראש המממשלה". 

תירוש: עד כמה הייתה בינך לקמיר זהות אינטרסים?", פילבר: "שנינו באנו במטרה להצליח ולא להכשיל אחד את השני", בשלב זה עו"ד חן אומר: "נדמה לי שמותר לנו לדעת מה המעמד של קמיר מבחינת התביעה", תירוש השיבה: "קודם כל הוא עד תביעה, אבל לדעתי חברי כאן יודע היטב שזה פורסם ונדמה לי שהוא רוצה לומר את זה מסיבות לא ענייניות", עו"ד חן תקף: "מדובר בהאשמה אישית. התשובה נמצאת בתשובה של חסרתי חברי מההגנה", השופטת פלדמן התערבה: "אנחנו לא מדברים על זה כרגע".

15:19: פילבר: "הפגישה למחרת עם שאול אלוביץ הייתה יותר דרמטית על מנת לגייס אותו לצד שלי, לייצר יחסי אמון לצורך יחסי אמון ולהפסיק את המלחמה בנינו. לאלי קמיר יש חושים הוא מרגיש את זה והוא אגרסיבי. בפגישה הזו הוא לחץ אותי לא מעט. הייתי צריך את השיתוף פעולה שלהם (בזק) לעניין המיזוג. אני מאמין שאם לא היו מכשולים כן הייתי עושה את זה משום שבסוף באתי להניע תהליכים. אני רוצה את שיתוף הפעולה של בזק ומצד שני הוא מוזכר על ידי השר כמשהו שאני צריך לסיים אותו אז אני שם את זה במקום חשוב".

תירוש ביקשה לחדד: "עד כמה הרגשת מאולץ לבצע את המהלך הזה?", אולם עו"ד עמית חדד התנגד: "את מבקשת ממנו מה?", תירוש: "אני מבקשת ממנו להגיד מה שהוא אמר בחקירה", עו"ד חדד: "הוא היה עצור!", תירוש: "אתה זוכר כמה פעמים נחקרת?", פילבר: "7-8 ימים וגם שנה אחרי זה". 

15:05: פילבר נשאל על עסקת המיזוג בין בזק ליס, ואמר: "ממה שאני זוכר שהגורם הראשון שאני פונה אליו זה דנה נויפלד היועמ"שית. אני למעשה מתניע את התהליך". תירוש: "נדבר רגע על אלי קמיר. תספר לנו על ההכירות שלך איתו". פילבר השיב: "רצו את הכיסא שלי באיזה תפקיד בגלל מינוי פוליטי. ישראל אמר לי שאלי קמיר הוא הנציג של בזק והיה לו חשוב מאוד לנסות לחבר. ידעתי שאין לי ברירה ואני וקמיר צריכים להיכנס לאותו חדר ולהתחיל לעבוד יחד. הבנתי שאין מנוס אלא לסובב את כל הספינה בנושא בזק ולהגיע להסכמות".

14:30: פילבר ממשיך להסביר את התנהלות החוקרים במשטרה: "הם כמו רוטווילרים, לא עניין אותם כלום. לא בדקו מה עשיתי עם סלקום ופרטנר, נעצו את השיניים בנושא בזק וחיפשו רק להפליל. הם שואלים 'היטיבת עם בזק? כן או לא? אי אפשר לעבוד ככה. חירבנתי את החיים שלי במשך שש שנים, בסוף מלבישים עלי תיק של 50 מיליארד שקלים שהלכו לאיבוד למדינה. יש פה גורל של שני אנשים".

"כל הקריירה שלי הימרתי על אלוביץ', ברגר התעלל בו שוב ושוב ודחה אותו. אני צריך להסתכל לאלוביץ' בעיניים, להבדיל מפרטנר וסלקום, אני צריך ממנו גם משהו. במצב הזה אני עומד חסר אונים ומשאירים אותי בלי קלפים. לאורך זמן הרגשתי שזה הופך להיות אירוע שלי, לא קשור לנתניהו בכלל. זה נורא משנה מה הקוטקסט של איזה אירוע מתי וכמה. כדי להיות נאמן לאמת אני חייב להסביר לבית המשפט את המורכבות הזו", טען.

14:12: פילבר: "פעם אחר פעם ניסיתי להסביר את מורכבות הסיטואציות שנקלעתי אליהן, לא הכל תמיד שחור לבן. כשניסיתי להסביר את המורכבות החוקרים לא רצו לשמוע ולא רצו לקבל ממני את התמונה, וזה חוזר על עצמו בחקירות".

14:07: תירוש שאלה את פילבר: "עד כמה שיתפת גורמים מחוץ למשרד על הפנייה ועל המפגש עם נתניהו", פילבר השיב שנמנע מכך: "מבחינתי מהרגע שנכנסתי לתפקיד אני חי בעולם סטרילי. לא אמרתי לאף אחד על הפגישה... אחרי שנפתחה בדיקה במשרד המשפטים ובירור ניגוד עניינים התחלתי לבדוק את העניין ברצינות וניתקתי קשר עם נתניהו".

13:52: פילבר: "אני מכיר את נתניהו, 20 פעמים ננזפתי כמה פעמים כי אין בן אדם שלא טועה. הרבה פעם היה מקבל את ההסברים שלי ונותן לי להמשיך. ברור שבנושאים האלו זה היה חשוב לו. בבזק זה משהו שקרה לאורך שנת 2016 שקיבלתי שיחת טלפון שהתייחסה לסמנכ"ל כלכלה של בעיות שהוא ייצר בתהליכים. ערן שאל אותי 'מי זה למה אתה לא מטפל בו למה אתה לא מפטר אותו'. שיחה יחסית קצרה. זה היה בתקופה שאני יודע לומר היום שערן שיחק משחק כפול, אבל אז נתתי לו לנהל משא ומתן לנהל עם בזק בקשר למחירים".

תירוש: "עד כמה סברת שאם לא תבצע את מה שנתניהו מבקש ממך אתה עשוי להינזק?" פילבר השיב: "הייתי צריך להשתלט על המערכת. מבחינתי זה אומר לתפוס מנהיגות על עובדי המשרד. כל מה שהם עשו עד עכשיו אני הולך לשנות ב-180 מעלות. יש לי שוק 25 מיליארד שקל, ועשרה גופים גדולים. לכן היה חשוב לי לעשות סדרה של פגישות ולראות אותם בעיניים. בין כל שאר הדברים היה המיזוג של בזק-יס".

"בחצי שנה הראשונה לתפקיד אני עושה כל מה שצריך להגיע להבנות מול בזק", אמר פילבר, "בשלבים המתקדמים יותר אני נזהר יותר, אבל המוניטין שלי מושקע בזה לא מעט אז אני עושה את זה גם כי יש הנחיה של השר הממונה עליי".

13:43: תירוש שאלה שוב על הדיאלוג בינו לבין נתניהו בפגישה ביניהם: "איך היה מתאר את הדיאולוג במיקום השיח והמרכזיות?". פילבר השיב: "את המרכזיות אני לא זוכר מבחינת המיקום, אבל מעריך שבחקירה זה הוצג כחלק מהגישה עצמה". תירוש ריעננה את זיכרונו של העד: "בחקירה מ-19.8.19 אתה אומר אנחנו עוברים לכורסאות והשיחה הייתה בכורסאות", החוקרת הוסיפה: בכורסאות היו שתי הסוגיות העיקריות ובהן המיזוג, ואתה משיב כן".

בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' באולם הדיונים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' באולם הדיונים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

13:05: עורך הדין ז'ק חן התנגד לחקירתה של תירוש, בעקבות פערים בין עדותו של פילבר לבין הודאתו בחקירות המשטרה, אשר עוסקים היכן עמד פיזית בפגישה עם נתניהו. לבקשת חן, פילבר מוצא מהאולם. חן: "התביעה מבקשת בחקירה ראשית לעמת את העד בין אופן תיאור הדברים בחקירתו במשטרה, לבין האופן שבו הוא תיאר את הדברים ויזואלית איפה הייתה הפגישה. מדובר בפער מהותי לתפישת התביעה. כאשר בריענון עולה עניין מהותי לתפישת התביעה, ההנחיה היא לקחת את העניין הזה לחקירת משטרה כי אתם לא חוקרים".

"אנחנו עכשיו מבררים עם העד, בחקירה ראשית, דבר שהמשטרה בכלל הייתה צריכה לעשות אותו" הוסיף, "ואנחנו עושים את זה פה בבית המשפט בלייב. זה לא דבר רגיל שהמדינה מתעמתת עם עד ועוד עד מדינה. או שזה לא עניין מהותי, אם זה מהותי אני מתנגד משום שזה נעשה בניגוד לכל כלל".

12:50: לאחר הפסקה של כ-30 דקות בדיון, שלמה פילבר חזר להעיד: "לא הכרתי את אילן ישועה. לא פגשתי אותו למעט כמה חודשים אח"כ באירוע של גלובס. בימים אלה אקוניס מאוד רצה סמכויות במשרד התקשורת וראש הממשלה בדק את זה ובסוף נתן מכתב שמינה אותו לטפל בסוגיית רשות השידור".

11:40: תירוש הציגה לפילבר חלק מהחקירה, בו הוא נשאל על הנחיות נתניהו והמניע - האם מדובר בבקשה של אלוביץ או עניין מקצועי. פילבר השיב כי הוא מאמין שמדובר בתלוי פרסונה: "יש ברית מאחורי גבי בין שני הג'נטלמנים האלה מבלי ידיעתי. הרבה מחקירותיי מתייחסות לעניין. כשרה"מ אומר לי שאלוביץ' פנה אליו, אני מבין שאכפת לו וצריך לטפל. אמרתי הרבה פעמים - יש כאן 50 גוונים של אפור. פעלתי לפי מצפן פנימי כדי לקדם את ענף התקשורת וצריך לקחת את הדברים בקונטקסט הזה".

במהלך עדותו, פילבר נמנע מלחזור על דברים שנאמרו ב'פגישת הכורסאות וההסברים' שנתן לבקשות נתניהו: "קשה לי לדייק עם מה שאמרתי לפני 6 שנים". התובעת תירוש פנתה לבית המשפט וציינה כי "אני חושבת שיש סתירה בין מה שהוא אומר על דוכן העדים לבין ההודאות שנתן אצלנו". עו"ד ז'ק חן התנגד: "היא מכתיבה מה הוא צריך להגיד". 

11:30: פילבר: "כשמישהו אומר לך תבדוק אפשרות של מיתון המחירים אתה יכול לראות בזה את שני הצדדים. אתה יכול לראות בזה הטבה מסוימת ואתה יכול לראות בזה פגיעה שצריך לתקן אותה. מהבדיקה שלי שבאמת במשרד עשו סוג של מניפולציות באקסלים כדי להגיע למחירים נמוכים במיוחד. אחרי שבדקתי את העניין, התלונה של אלוביץ' היתה צודקת".

"התשובות שלי באותה העת היו מדויקות עובדתית, לא שיקרתי. אבל קחו בחשבון, אדם שנמצא בסערת רגשות, מציגים לו עולם מאוד קיצוני לכיוון מסוים. חלק מהדברים שנאמרו היו כתוצאה מזה. לא הייתי נותן תשובות אחרות, אבל זה אולי השפיע על העוצמה. לקראת סוף החקירה התברר לי שכל הראיות שיש נגדי מסתכמות בשני אסמסים ששלח אילן ישועה. אני מבין שמישהו בנה עולמות גדולים, אני מדבר על העוצמה, טען. 

10:50: פילבר מתאר את מערכת היחסים עם נתניהו בזמן עבודתו כמנכ"ל משרד התקשורת: "הייתה לי יד חופשית לנהל את המשרד. ההתנהלות מול השר הייתה בענייני השידורים, כמעט ולא בענייני הטלקום". תירוש: "היו מקרים שלא הסכמת איתו? הכרת את עמדתו?", פילבר משיב: "כשחשבתי שיש לו טעות בהחלטה הייתי פונה ומנסה לשכנע אותו, לא תמיד מצליח, כמו למשל במקרה התאגיד. אחר כך הייתי מבצע, בסוף אני איש של השר ואני מבצע את החלטתו".

פילבר התייחס לפגישה ספציפית, בה העביר נתניהו פנייה מאלוביץ': "הוא אומר לי 'אלוביץ' פנה אלי, יש בעיות במשרד. חברת ייעוץ שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים'. ואז הוא עשה לי תנועת יד".

עוד הוא הוסיף: "אני אעשה ספוילר לסוף - כל מה שנתניהו הנחה, לא קרה". תירוש: "המיזוג בין בזק ליס קרה?". פילבר: כן", תירוש: "אז מסתבר שלא כל מה שהנחה לא קרה".

10:35: לאחר מכן עדותו של פילבר התמקדה בחפיפה לתפקיד שעבר עם איתן צפריר, בכיר לשעבר במשרד התקשורת: "ידעתי שאני הולך לתפקיד שאני לא יודע אם אני חוזר ממנו חי. הלכתי לתפקיד שמזיז את הגבינה לכוחות הכי חזקים במדינה. ידעתי שאהיה האיש הרע".

"לא זוכר את הקונפליקט בין ברגר לראש הממשלה סביב ערוץ 10, אם לסגור או לא. נגעתי בזה בקמפיין הבחירות, אבל זה היה בשלב מסויים חצי אישיו. צפריר נתן לי רשימה של הנושאים הבוערים. שתי הסוגיות העיקריות היו עולם השידורים, בדגש על ערוץ 10 ורפורמת השוק הסיטונאי שהייתה בתחילת היישום והתפתחה מלחמה בין המשרד לבזק".

על פרשת בזק-יס אמר פילבר: "הוא הציג לי את מכתב ההתנעה של נתניהו, שזה עומד על הפרק וברגר גורר רגליים. לא ממש מטפל. לא נאמר לי מה המסר בסוגייה, הבנתי שיש התנגדות של השר. צפריר לא אמר לי דד ליין, הבנתי שהזמן הולך ואוזל".

איתן צפריר (צילום: דוברות משרד התקשורת)
איתן צפריר (צילום: דוברות משרד התקשורת)

תירוש: "אמרת שקיבלת חפיפה מצפריר, עד כמה היה חשוב לך כמנכל לשמוע הנחיות מהשר עצמו?", פילבר: "אמרתי שהיו לנו יחסים מיוחדים עם נתניהו, ובכלל, בסוף אני משרת ומקבל מינוי ממישהו ויש נאמנות אליו ואני מוודא שהפעילות שלי זו רוח הדברים שלו. כשדברים הגיעו למשל מניר חפץ בדקתי אם זה אכן מנתניהו".

פילבר: "אחרי החתימה על הסכם ניגוד העניינים עבדתי לבד. נתניהו היה מנוע, הנגבי היה ממלא מקום ואז איוב קרא למשך חודשיים ואז נעצרתי".

ניר חפץ ובנימין נתניהו בדיון בתיק 4000. צילום: רויטרס

10:15: תירוש הציגה התכתבות נוספת עם חפץ: "תתחיל להתרגל לנוכחות חיובית בתקשורת", פילבר השיב בהודעה משלו: "אני חייל לכל משימה". 

תירוש: "חייל של מי?"? פילבר: "ביטוי. תפקיד ציבורי אני קודם כל חייל של עם ישראל. עברתי ועדת בוחנים, הלב הגבוה ביותר של שירות המדינה, ראיון של יותר משעה.הייתי צריך דווקא קישורים עודפים בגלל הזיקה הפוליטית. בישראל יש תפיסה מעותת שמנהל קמפיין בחירות הוא איש פוליטי. ניהלתי גם קמפיינים של מתנגדים לנתניהו אפילו בממשלה הנוכחית. הצגתי לוועדה את הניסיון שלי ואת הרקע שלי ואושרתי".

10:00: תירוש מציגה התכתבות בין ניר חפץ לעד המדינה מחודש מאי 2015: "הבוס הודיע לכל הלשכה ולאנשיו במשרד התקשורת. אתה נכנס לתפקיד". פילבר ענה לחפץ: "תוה בראש ובראשונה לך על הרעיון, וכמובן לו ולה על האמון".

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)

פילבר: "בגלל ההודעה הזו הואשמתי על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, חקרו איך קיבלתי את התפקיד. אני וחפץ לא היינו חברים, לא אנשי אמון. הוא פוטנציאל לנזק. לא הסתמכתי עליו, כשהוא רוצה לחתוך קופון הוא מערבב, אני עניתי בנימוס אמריקאי. חפץ הוא איש של שרה נתניהו, ואף פעם לא עלה כסף לחלק מחמאות".

תירוש: "כשאתה אומר לו ולה, למי אתה מתכוון?". פילבר: "ראש הממשלה נתניהו ושרה. כשניר חפץ בא לבשר לי, חשוב לו לשמור על כבודה. אז לא עלה כסף לחלק מחמאות ולהגיד תודה".

9:50: פילבר התייחס למינויו למשרד התקשורת: "ראש הממשלה פנה לגלעד ארדן אחרי ישיבת ממשלה וביקש 'לראות איך עוזרים לאלוביץ'. מאז הוא החליט להתנכל לבזק. כנראה באחת השיחות הוא הזכיר את זה, היו שיחות קשות, ויכוחים בגלל שברגר התנכל לבזק. שמעתי שרצה להיות אחראי על רשות השידור, הרפורמה של התאגיד, היה ויכוח גדול, בהתחלה".

תירוש הקריאה מרענון עדותו של פילבר, אשר עסקה בדברים ששמע משאול אלוביץ'. על כך הוא השיב: "אני מאשר שאמרתי את זה בחקירה". תירוש: "וזו האמת?". פילבר: "באף מילה בחקירות שלי לא אמרתי מילה שהיא שקר".

עורך דין חן התנגד בשלב זה לדבריו של פילבר: "הוא הגדיר שמה שהוא יודע על רצונות ארדן היו מהתקשורת. השאלה הבאה התבססה כאילו מישהו יכול לדבר מגרונו של ארדן".

גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

9:30: פילבר: "בשנת 1996 הכרתי לראשונה את נתניהו, השתתפתי בקמפיינים של תנועת הליכוד. ב-2015 התבקשתי לנהל את קמפיין הבחירות של הליכוד וביצעתי, מקווה שבהצלחה. עזבתי את התפקיד ואחרי חודשיים קיבלתי הצעה לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. הקשר הראשוני עם נתניהו נוצר ב-96, כשעבדתי בצוות מצומצם בקמפיין, ב-99 נוצר בקמפיין הבחירות קשר יותר קרוב, קיבלתי הצעה לשמש אחר כך ראש הלשכה. סירבתי כי העדפתי לנהל את מועצת יש"ע".

פילבר המשיך: "ב-2001 סיימתי ביש"ע, התפטרתי. נתניהו חידש את ההצעה לעבוד איתו והסכמתי בשמחה בממשלה החדשה שהוקמה. הייתי ראש המטה של נתניהו כשהיה רה"מ לשעבר. הוא עשה הכנה לקמבק פוליטי, הרבה נסיעות לחו"ל, הרצאות, פגישות, קהילות יהודיות. עשה בית ספר מרתק למדיניות ותקשורת. הייתי שותף להכנה לקראת חזרתו. נתניהו היה מושא הערצתי מגיל צעיר. אני חושב שהוא אחד המנהיגים היותר גדולים שהיו לעם היהודי ולמדינת ישראל. לא היה פה סחר סוסים, או גניבת סוסים. הפוך, מערכת היחסים היתה נקייה, ישרה, מקצועית לאורך כל השנים".

עד המדינה המשיך לספר על היכרותו עם נתניהו: "כימיה מקצועית טובה למשך 25 שנה, לא קשרים חברתיים מעבר. אם אמרתי שאני אוהב את האיש? בהחלט, גם היום".  לאחר מכן הוא סיפר על שיטות העבודה של יו"ר הליכוד: "יש לו פרויקטור לכל דבר. רון דרמר מומחה ארה"ב, אז הוא לא יתעסק בפוליטיקה מקומית. אני הייתי, להערכתי, על תקן שמבין פוליטיקה ישראלית, לא הארדקור פוליטיקה, אלא תקשורת המונים, תהליכים פנימיים. נושאים לאומיים. הוא לא בדק אותי יותר מדי, אבל אם נתן לי רשימת משימות אז הוא יזכור מה בדיוק עשיתי ומה לא".

9:20: עד המדינה פילבר החל בעדותו והציג את עצמו: "שלמה פילבר, 58, מנכ"ל משרד התקשורת בעבר, לפני כן עסקתי בתפקידים מגוונים, מנהל, גופים ציבוריים או משיקים, מזכיר רכבת ישראל, תע"ש, יהודה ושומרון מגוון תפקידים, מנכ"ל מועצת יש"ע, סמנכ"ל מוניציפלי - היום היו קוראים לזה סמנכ"ל רגולציה".

בפתח הדיון טענה התובעת יהודית תירוש כי "מאחר ומדובר בחקירה ארוכה, נעביר כל פעם מקבצים של מוצגים מקטע מסוים בחקירה. הגענו להסכמות להעביר מוצגים, היו הסתייגויות, סיכמנו שבמקום שמדובר בתכתובות שהעד אינו צד להן, הגשנו רק את הדף של התכתובת שתוצג לעד, לפעמים דף שמראה קבוצה".

לתפיסתה של הפרקליטות, פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת, אמור להעיד כפי שהעיד בחקירותיו במשטרה, שם סיפר כי פעל לקדם את ענייני קבוצת בזק בתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת, בשליחותו של ראש הממשלה ושר התקשורת דאז בנימין נתניהו.

בנימין נתניהו באולם הדיונים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו באולם הדיונים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לטענת הפרקליטות, קודמו של פילבר, אבי ברגר, התנגד במשך תקופה ארוכה לאישור עסקת מיזוג חברות בזק ו"יס" ודרש לכרוך אותה ביישום רפורמת השוק הסיטונאי. פילבר, כך נטען, קשר עבור החוקרים את נתניהו באופן ישיר להחלטות שהתקבלו במשרד התקשורת ולהטבות המפליגות לבזק, דבר שהיה שווה מאות מיליוני שקלים לשאול אלוביץ', דאז בעל השליטה בבזק. בנוסף, פילבר סיפר במשטרה על פגישות שקיים עם ניר חפץ, אז יועצה הקרוב של משפחת נתניהו ולימים עד מדינה נוסף, שבהן הועברו לו מסרים מנתניהו בעניין בזק.

"הבנתי שאלוביץ' הוא מהטובים": דברי פילבר לפני עדותו הדרמטית במשפט נתניהו

"על מנת להיטיב עם הנאשם אלוביץ', ועל רקע הנחיית הנאשם נתניהו, קידם פילבר את ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק", נטען בכתב האישום. "תהליך זה קודם על ידי פילבר בחשאיות, תוך שיתוף פעולה עם אנשי בזק, הנאשם אלוביץ', סטלה הנדלר ושרון פליישר, בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד ומבלי להתייעץ עמם".

במהלך החקירה הנגדית (מטעם ההגנה) של העדה דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת דאז, טענה ההגנה כי פילבר יזם את ההפרדה המבנית של בזק מחברות הבת שלה, ובהן יס, כמנוף להאיץ את פריסת הסיבים באופן ארצי על ידי בזק, ולא כפי שטוענת התביעה, כדי לסייע לבעל שליטה דאז, שאול אלוביץ'.

לאחר שחתם על הסכם עד מדינה הרבה פילבר לערער על קביעות שונות של הפרקליטות. השיא הגיע לפני ימים אחדים, כאשר כתב בטוויטר בתגובה לעיתונאי שמעון ריקלין: "כל הטרלול שהמדינה עוברת כבר שלוש שנים, נולד מאיזו 'תיזה' הזויה שהם הציגו וחלחלה כמו תולעת רעילה לגופי החקירה והאכיפה. ורק באיחור גדול כולם מבינים עתה שהתשתית העובדתית שהציגו לציבור הייתה שקרית, והמציאות חושפת את קלונם".