החשד להתעללות במעון אמונה בפתח תקווה: בית המשפט נענה לבקשת המשטרה המשטרה והאריך היום (חמישי) בחמישה ימים נוספים את מעצרה של רחל בראנץ, הסייעת מגן אמונה בשכונת כפר גלים ג' בפתח תקווה, החשודה בהתעללות בפעוטות במעון שבו היא עובדת. 

במעמד הדיון, ביקשה השופטת מהיחידה החוקרת לסיים את החקירה עד לתום ימי המעצר הללו. נציין כי מדובר בהארכת מעצר שלישית של החשודה וכי בכוונת המשטרה להגיש בדיון הבא הצהרת תובע חתומה על ידי הפרקליטות בדבר כוונתה להגיש כתב אישום נגד בראנץ.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בהארכת מעצר שלישית כשהיחידה נמצאת בישורת האחרונה, כשהיא סיימה כמעט את הצפייה בכל הסרטונים. מדובר ב-18 מקרים שהופנו כלפי שבעה ילדים. כבר בהארכת מעצר ראשונה דיברנו על 14 מקרים כך שמספר האירועים עלה ב-4 מקרים. נותרו שלושה ימי צפייה. החומר היה בבחינת הפרקליטות ויש עוד 18 פעולות חקירה לבצע. מבקש להיעתר לבקשה במלואה". 

בהמשך הוסיף נציג המשטרה: "מדובר בסך הכל בארבע חשודות שלהן יוחסו עבירות אחרות קלות בחומרתן לעומתה ובמקרים בודדים. 3 מהחשודות נחקרו ב-21.3. יש עוד פרטים שאנחנו צריכים להשלים לבקשת הפרקליטות ומדובר בפרטים חשובים מאד". 

הסניגור של החשודה אמר: "לפני שאכנס להתעסק בעיקר אני חייב להעיר על ההתנהלות. כל דיון מגיע טוען אחר. החקירה החלה בחודש פברואר. ב-4.3 נתפסו מצלמות וב-16.3 זומנה החשודה והובאה לבית המשפט למחרת. היא עצורה חמישה ימים והחוקרים לא חקרו את החשודה ולא אף אחת אחרת. היא לא מסוכנת וניתן לאיין את המסוכנות ולמנוע שיבוש. אבקש לשחררה. מדובר באישה נטולת עבר פלילי". 

בשלב זה, ביקשה השופטת לעיין בדוחות הצפייה ובסרטונים. השופטת מעירה לנציג המשטרה שלא הגיע עם סרטונים ולא ערוכה כפי שנהוג לעשות בתיקים מסוג זה. בהמשך, השופטת צופה בסרטונים ומוחה על כך שמאלצים אותה לצפות בסרטונים ממכשיר נייד. 

השופטת מתחה ביקורת קשה על התנהלות היחידה החוקרת, שלטענתה לא הגיעה ערוכה לדיון ולא הצטיידה בסרטונים הקשורים לחשודות האחרות בפרשה, ששוחררו כבר. מה שאילץ הפסקת הדיון עד השגת הסרטונים האמורים.

עם שובה לדיון ולאחר שצפתה באותם סרטונים כתבה השופטת: "היחידה החוקרת מבקשת המשך מעצר של חמישה ימים. העבירות המיוחסות לחשודה מצדיקות הערכת מעצר בין היתר בשל חשד לשיבוש חקירה. נחקרו חשודות נוספות בגין חשדות דומים ואחרים ושוחררו. ישנה הבחנה בין החשודות האחרות והחשודה שבפני. המעצר מוארך עד ה-28 במרץ". 

מעון אמונה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
מעון אמונה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

כזכור, עשרה הורים הגישו תלונות במשטרה נגד הסייעת רחל בראנץ, החשודה בהתעללות בפעוטות במעון. מאז הארכת המעצר הקודמת שלה, ביום חמישי האחרון, התעצם מספר התלונות כנגד הסייעת, ובמקביל, במהלך צפייה בסרטונים, נחשפו החוקרים ללמעלה מ-20 מקרים, בהם נראית הסייעת כשהיא נוהגת באגרסיביות כלפי הפעוטות, גוררת, מטיחה ומכה את הקטנטנים.

עם דבר מעצרה של הסייעת רחל בראנץ, קבע השופט בהחלטתו כי "לחשודה מיוחסים מעשי התעללות בחסרי ישע. עיון בחומר החקירה מלמד שקיים חשד סביר נגד החשודה. בא כוח החשודה טען לפני שניתן להסתפק במעצר בית, אולם איני סבור כך". בראנץ נעצרה לאחר כשבוע של חקירה, במהלכה בחנו חוקרי משטרת פתח תקווה סרטונים בהם צפו במכשיר ה-DVR שנאסף מאותו מעון. 

לדברי נציג המשטרה, "מדובר במקרה חמור בו החשודה שעובדת כסייעת בגן ילדים פעלה באלימות כלפי ילדים קטנים. קיבלנו צילומים מהגן. היחידה החוקרת צפתה עד כה בתשעה ימים והחשודה נצפתה ב-14 אירועי אלימות כלפי שבעה ילדים. היא דוחפת אותם למזרן בצורה אגרסיבית, יש אירוע שהיא מרימה ילד כמו בובה ומטיחה אותו על המזרן. יש מקרה שהיא נותנת מכה בפנים לילד והוא שוכב והיא לא מתייחסת אליו. היא מודה ואומרת שעשתה זאת בהיסח הדעת".

הורים לילדים במעון עדיין מתקשים לעכל את חשיפת האירוע. "אנחנו קבוצת הורים שחלקם במחזור השני או השלישי באותו מעון, פשוט בהלם. לא יודעים מה קורה בכלל ולא מעודכנים בפרטים. אנחנו רוצים לשמוע מה החשדות והעובדות כדי להבין יותר. עצם הפרשה קשה עבורנו, אנחנו מקווים שלא נקלענו לסיפור עגום, כפי שנחשפנו אליו לאחרונה במלון הלולי של אורלי. רוצים להאמין שאנחנו לא שם", אומר אחד ההורים, שמוסיף ומציין: "גיסתי חייגה אליי אתמול ושאלה אם אני מכיר את השמועה שמתחוללת. מיד שלחתי הודעות, ניסיתי להתקשר לגננת ולסייעות במעון, שהחלו לגמגם בתשובה שלהן. הבנתי שמשהו לא טוב קורה. יותר מאוחר שלחתי לה הודעה וקיבלתי תשובה שאכן מדובר במעון שלנו. אני עדיין רוצה ללמוד את הפרטים". 

אם אחרת מוסיפה: "פתאום אני מתחילה לערער בבקרים שהילדה לא רצתה להיכנס לגן ובכתה. אני שומעת כאן הורים שמספרים על אירועים דומים, וברגע שהגיעו עם ילדיהם למעון הילדים פשוט בכו. כל אחד השליך וייחס את זה לדברים שקרו לו באותו זמן סביב המשפחה שלו, ביתו הפרטי ומקום העבודה שלו. יש לי סוג של נקיפות מצפון כרגע, אבל אני עדיין רוצה לדעת מה באמת קרה".