בית משפט השלום בירושלים הורה היום (רביעי) בתום 35 ימי מעצר, לשחרר למעצר בית את דוד נתנזי, החשוד בגרימת מותה של בת זוגו אבישג פחימה.

בית המשפט הורה כי נתנזי יישאר במעצר בית עד ה-14 באפריל וחתום על תנאים מגבילים, כיוון שהפרקליטות טרם חתמה על הצהרת תובע בדבר כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח בת הזוג.

מעבר למכסה המותרת בחוק, 30 ימי מעצר, אישר המשנה לפרקליט המדינה בקשת מעצר של חמישה ימים נוספים על מנת לאפשר למכון לרפואה משפטית להשלים את דוח הנתיחה של פחימה, אולם גם בתום אותם חמישה ימים, לא התקבל הדוח המסכם, כך שלא ניתן לקבוע באופן נחרץ את סיבת המוות, ומכאן שהפרליטות לא חתמה על הצהרת התובע.

הבוקר הגיעה המשטרה ללא הצהרת התובע ומשכך, לא יכול היה בית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד והוא נשלח כאמור למעצר בית בתנאים מגבילים. במשטרה עדיין סבורים כי נתנזי גרם למות פחימה לאחר שרצתה להיפרד ממנו והוא זה שדאג לספק לה כדורים אסורים וסמים, שגרמו בסופו של דבר למותה.

כזכור, לפני כחודש נמצאה פחימה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר צריכת סמים בדירתם של הזוג. ימים אחדים לאחר מכן נעצר נתנזי בחשד שגרם למותה של בת זוגו. 

על פי בדיקת המכון לרפואה משפטית, שאריות של חומרים רעילים נמצאו בדמה של אבישג. הבדיקה העלתה כי החומרים הם תוצאה של צריכת כדורים.