אוריאן בן כליפא היא שוטרת המג"ב המואשמת בכך שחסמה את הדרך בפני צעירה ערבייה (בת מוכתר) ואחיה באזור שער האריות, דחפה את הצעירה והסירה את החיג'אב שעטתה. היא מואשמת בתקיפה הגורמת לחבלה ובשיבוש מהלכי משפט. בצעד מפתיע היא שכרה בימים האחרונים את שירותיה של עורכת דין מוכרת למדי - השופטת בדימוס אתי כרייף ומקביל נפתח עבורה קמפיין גיוס המונים.

"היא עוברת התעמרות והשפלה, חייה נעצרו והיא מבלה חודשים שלמים בחוסר מעש בבית. היא צעירה מכדי לעבור את זה מול המערכות חדורות המטרה. אעשה כל שביכולתי למנוע מאוריאן לעבור את מה שאני עברתי", אמרה עו"ד כרייף.

בימים אלו נפתח מאבק מימון המונים באתר "ביאקטיב" במטרה לגייס עבורה מימון לטובת הוצאות המשפט של בן כליפא, ובין היתר את תשלום שכר הטרחה לעוה"ד, הגשת חוות דעת ועוד.

לינק לגיוס: https://beactive.co.il/project/67817. 
 

עורכת הדין אתי כרייף (צילום: אילן בשור)
עורכת הדין אתי כרייף (צילום: אילן בשור)

לדבריה של עורכת הדין כרייף, "מדינת ישראל צריכה לחשוב היטב אם זהו המסר שהיא רוצה להעביר ללוחמיה שנמצאים בחזית גלי הטרור. לא נפל כל פגם בהתנהלותה של אוריאן, לוחמת מוערכת אשר קיבלה גיבוי והערכה על התנהלותה בזמן שומר חומות. המערכת צריכה לקחת בחשבון את הנטל הכבד והאחריות העצומה המוטלת על שוטר ברגע האמת בשיא המתח, היעד הרגיש והחובה לקבל החלטות מהירות.

אוריאן עוברת התעמרות והשפלה, חייה נעצרו והיא מבלה חודשים שלמים בחוסר מעש בבית. היא צעירה מכדי לעבור את זה מול המערכות חדורות המטרה. אעשה כל שביכולתי למנוע מאוריאן לעבור את מה שאני עברתי".

אוריאן בן כליפא  (צילום: ביאקטיב)
אוריאן בן כליפא (צילום: ביאקטיב)

סימה בן כליפא, אמה של אוריאן: "״הפרס״ שקיבלה בתי, לוחמת מוערכת ומצטיינת שיועדה לקצונה, שירתה את המדינה, סיכנה את ביטחונה עבור מדינה הוא שאותה מדינה התנערה מכל פועלה והשליכה אותה כמו פושעת, כמו מחבלת.... לתהום. והפרס הוא: משבר נפשי, שנה מאסר בפועל, חקירה ומשפט מביש ועל מה? על זה שיצאה למלא משימה שהופקדה עליה תוך חירוף נפשה".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il