שבע שנים לאחר האירוע שכונה "חתונת השנאה", החתן ושישה נאשמים נוספים הורשעו היום (רביעי), כל אחד לפי חלקו, בביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק והפרת הוראה חוקית, בעוד זמר האירוע זוכה מאשמה. בית משפט השלום בירושלים הרשיע את הנאשמים יקיר אשבל, דניאל פינר, יהוידע סוכי, דב מורל, טל נוה, שמואל פיין וצבי זלטקין, שהשתתפו באירוע. 

על פי כתב האישום, החתונה שהתקיימה ב-2015 בהשתתפות מאות אורחים, חלקם מכרים של החשודים שנעצרו בגין אירוע הטרור נגד בני משפחת דוואבשה שארע מספר חודשים קודם לכן. במהלך החתונה ציינו הנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור, תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה" והנפת כלי נשק ודריכתם.

בית המשפט קבע כי "אופיו המסית של האירוע גלוי לעין כל, מובהק, אינו ניתן להכחשה, ונלמד בין היתר משני המסרים העיקריים המקופלים במעשים – הבעת תמיכה ברצח משפחה חפה מפשע, וקריאה לנקמה בערבים והכל תוך חשיפת המעשים המסיתים לעיני מאות הנוכחים בחתונה, חלקם מקרב חבריהם של העצורים בפרשת דומא ותוך שלהובם, ובנסיבות שתוכנו של הפרסום המסית ונסיבות פורסמו, מקימים אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור".

באשר לטיעונים ל"אכיפה בררנית" בעניין כתבי האישום, נכתב: "שיקולי המאשימה אינם מוטים כלפי מתרס פוליטי מסוים והא ראייה שרשימות התיקים שבהם הוחלט שלא להגיש כתבי אישום הם משני צדי המתרס הפוליטי".

משפחת דוואבשה בדיון מתן גזר הדין (צילום: יוסי זליגר)
משפחת דוואבשה בדיון מתן גזר הדין (צילום: יוסי זליגר)

בתוך כך, עם הגשת כתבי האישום נגדם, טענו הנאשמים כי מדובר ב"אכיפה בררנית ויצירת מצג שאינו מוכיח מבחינת חומר הראיות שאכן הייתה הסתה לאלימות". באירוע הואשמו 13 בני אדם, כולל קטינים, בעבירות הסתה לטרור ואלימות והחזקת נשק. במהלך השנים שעברו, נסגר התיק נגד חלק מהנאשמים.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר בתגובה להרשעה בתיק החתונה: "החלטת בית המשפט להרשיע את משתתפי תיק החתונה שגויה ומנציחה את האכיפה הבררנית נגד פעילי ימין. במהלך הדיון הוצגו עשרות ראיות של התבטאויות, חתונות ומיצגים של הסתה לאלימות וטרור מאנשי שמאל וערבים, כאשר במקרים הללו איש לא הועמד לדין ובמרביתם גם לא נפתחה חקירה".

הוא הוסיף: "לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום ואילו כאן מרשיעים חבורת צעירים שגם אם עשו מעשים לא יפים, אין שום דבר פלילי במעשיהם ואין שוויון באכיפה. אמליץ להם להגיש ערעור".

מעורך הדין יצחק בם, המייצג מספר נאשמים, נמסר: ״אנו עוד לומדים את הכרעת הדין, אך על פני הדברים, חוששני שבית המשפט טעה כאן. לא כל אירוע מכוער ככל שיהיה, של דקירת תמונות, המתרחש בחתונה פרטית, הינו בעל פוטנציאל ממשי להביא למעשה אלימות בפועל. אלמלא העיתוי שבו פורסמו הצילומים וההד התקשורתי שהם יצרו, ספק רב אם מעשה זה היה מגיע לבית המשפט. כתב האישום הוגש לצרכים תקשורתיים ופוליטיים וצפוי שנבחן את התוצאה במבחן הערעור״.

האירוע התרחש בשנת 2015, כאשר מספר חוגגים בחתונה שנערכה בירושלים תועדו כשהם דוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוובאשה, שנרצח ביחד עם הוריו מזריקת בקבוקי תבערה בדומא. כמה מהנאשמים תועדו כשהם אוחזים בבקבוקי תבערה ומניפים כלי נשק באוויר. בחודש ספטמבר האחרון, בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את חמשת הקטינים שהואשמו בהסתה לעבירות אלימות טרור במסגרת הפרשה.