תעודות זהות ישראליות, אישורי עבודה ושהייה בישראל ועוד מסמכים - את כל אלה מספקת רשת זיוף פלסטינית שעסקיה משגשגים. הרשת, שנחשפה על ידי חברת אביר - שירותי מודיעין ביטחון, מפעילה אתר אינטרנט ועמודי פייסבוק, שבהם מתפרסם מחירון לזיופים של שלל סוגי תעודות ואישורים.

הרשת נחשפה על ידי רכזי המודיעין של החברה, שהפעילו אנשים בשטחים כדי להגיע אל מקור הזיופים. יניר מלך, מנכ"ל החברה: "המידע שנחשף הועבר למשטרת ישראל ויסייע במניעת נזקים חמורים".

בין שירותי הרשת: זיופים של תעודות זהות, דרכונים, אישורי כניסה ושהייה בישראל, רישיונות נהיגה, וגם הסמכות לתפקידים כמו עוזרי בטיחות ומפעילי עגורנים ומסמכים נוספים.

מלך הוסיף: "החשיפה התאפשרה בזכות פעילות מודיעינית חכמה, פריסה בשטח וניסיון שהצטבר לאורך שנים, ובעיקר הודות לאנשים שיש לנו במקומות שונים. הם מסייעים לנו באיתור, סיכול ומניעה של אירועים מסוג זה ורבים אחרים. אנו עובדים איתם במשך שנים רבות, והם מגויסים לשמירה על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של המדינה ושל חברות בישראל".

ממצאיהם של רכזי המודיעין העלו כי "לקוחות" רבים של הרשת, תושבי השטחים וגם ערבים ישראלים, כבר מחזיקים במסמכים המזויפים. פלסטינים, גם כאלה שמוגדרים כמסוכנים, נכנסו לישראל באמצעות מסמכים מזויפים, וחלקם אף הוצבו בתפקידים רגישים, כמו עוזרי בטיחות, נהגי משאיות ומפעילי מנופים.