משפט נתניהו: הדיון בתיק 4000 התחדש הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר הדרמה שהתרחשה שם אתמול כשהשופטים דחו את בקשת הפרקליטות לתיקן את כתב האישום בנושא מועד פגישת ההנחיה בתיק 4,000.

עד המדינה שלמה פילבר נחקר בידי עו"ד בועז בן צור, סנגורו של נתניהו והתעקש גם היום על קיומה של פגישת הנחייה למרות שלא יכל לתחם בדיוק מתי אירעה. 

בפתח הדיון אישר פילבר כי חוקריו הציגו לו מיצגים שאינים אמת: "הדבר השפיע עלי בזמן החקירה". עוד אמר כי "עובדתית לא אמרו לי את כל האמת בחקירה". בתגובה אמר סנגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן צור: "זה משפיע". פילבר הסכים ואמר: "כן זה משפיע". 


עדכונים שוטפים:

11:35: פילבר ציין: "נפגשתי עם השר יועז הנדל. הוא נפגש עם כל הלשעברים. הכנתי לו מצגת, היה נראה שהוא אימץ כמעט את כל מה שהיה בחזון שלי". 

13:13: פילבר נשאל על ידי עו"ד בן צור האם לדעתו חוששים היום לקבל החלטות מסוימות במשרד התקשורת, בגלל תיק 4000. "לא יעזו לקבל היום החלטה במשרד התקשורת, שאז ישאלו אותם למה אז אמרתם אחרת, אז השוק כולו תקוע ויש לזה הרבה משמעויות ציבוריות", הסביר. 


עד המדינה שלמה פילבר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עד המדינה שלמה פילבר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


בפגישה שהתקיימה ביניהם, כך על פי כתב האישום, הורה נתניהו לפילבר להטיב עם בזק והיא משמשת אבן יסוד לכל תיק 4,000 שהוא תיק הדגל בתיקי נתניהו והיחידי בעל אישום השוחד.

פילבר אמר כי הוא זוכר את הפגישה ומשפטים שנאמרו בה וכי שיקוליו לגבי בזק היו "גם וגם" - גם מקצועיים כי כך חשב שצריך לעשות וגם משום שנתניהו הורה לו לעשות כן. "נכנסתי לפגישה, אני שומע מראש הממשלה את המשפטים הקצרים, מבין את רוח הדברים, ועם זה אני הולך. בית המשפט יחליט, אבל עובדתית אתה לא יכול למחוק סיטואציה שיש לך אותה במוח", אמר. 

בחלק אחר בדיון הודה, כאמור, פילבר כי אם היה ידוע לו המידע שידוע לו היום, לא היה חותם על הסכם עד המדינה: "עובדתית לא אמרו לי את כל האמת בחקירה. אם הייתי יודע את כל מה שאני יודע עכשיו, הייתי שם את המפתחות והולך".

בקשת הפרקליטות שנדחתה אתמול עסקה בתיקון סעיף 64 לאישום הידוע כפרשת 4000, בקשר למועד בו התקיימה "פגישת ההנחיה" בין העד שלמה פילבר לבין הנאשם נתניהו. במהלך אותה פגישה, לטענת המאשימה, הנחה נתניהו את פילבר "לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שיטיב עם הנאשם אלוביץ". 

הבקשה הוגשה במהלך חקירתו הנגדית של פילבר לאחר הדיון במהלכו הציגה ההגנה ראיות ובהן איכונים סלולריים, העתקי יומני פגישות, תכתובות ותמונות, המבקשות לסתור את גרסתו ואת הנטען בכתב האישום לפיה פגישת ההנחיה עם נתניהו התקיימה "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו" בטרם פגישותיו עם אנשי בזק. בתגובה לכך, ביקשו בתביעה לשנות את הנוסח כך שיאמר כי פגישת ההנחיה התקיימה "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר", ללא שנתגלו ראיות חדשות.