ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיש היום (רביעי) ליו"ר הכנסת מיקי לוי את התפטרותו, אחרי שכיהן 23 שנה בסיעת יהדות התורה מטעם אגודת ישראל. ההתפטרות הוגשה כחלק מהסדר הטיעון נגדו, עליו חתם במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. על פי ההסדר, שר הבריאות לשעבר הודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר, בעוד פרשת המעדניה תימחק מכתב האישום. ליצמן נידון למאסר על תנאי ולקנס סמלי בסך 3,000 ש"ח.

מכתב ההתפטרות של ליצמן (צילום: שימוש חופשי)
מכתב ההתפטרות של ליצמן (צילום: שימוש חופשי)

לאחר החתימה על הסדר הטיעון הדיעות היו חלוקות, כך יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "עסקת הטיעון עם ליצמן חייבת לכלול הטלת קלון. שר המנצל מעמדו כדי למנוע הסגרה של חשודה בעבירות מין בקטינות, מפר אמונים לא רק כלפי המדינה אלא כלפי כל ילדה".

במשך תקופת כהונתו שימש ליצמן כח״כ, ובתפקידים מרכזיים מטעם יהדות התורה כיו״ר ועדת הכספים, סגן שר הבריאות, שר הבריאות, ושר הבינוי והשיכון. 

ליצמן מגיש את התפטרותו (צילום: שימוש חופשי)
ליצמן מגיש את התפטרותו (צילום: שימוש חופשי)

מטעמו של הרב ליצמן נמסר: ״אני מסכם בסיפוק רב שנות עשייה רבות בכנסת ישראל, מתוך שבח לבורא עולם אשר זיכני לשרת הציבור במסירות ובנאמנות, מתוך שאיפה ושליחות לקדש שם שמים ולהגן על קדשי ישראל. ברכת הצלחה מיוחדת לח״כ הנכנס מטעם אגודת ישראל, הרב יעקב טסלר. אני מברך את חבריי לסיעת יהדות התורה, לעמיתיי בסיעת ש״ס ולכל שותפיי בסיעות השונות, שפעלנו יחדיו למען הציבור בישראל״.