החשד לשחיתות חמורה: מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) לבא כוחו של ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, כי נשקלת העמדתו לדין בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. לפי החשד, צורי ביצע את העבירות בשתי פרשיות שונות בין השנים 2008-2018.

על פי החשד, צורי נפגש בשנת 2017 עם תושב המקום שפרסם בפייסבוק פרסומים בגנותו ובגנות העירייה. אותו תושב היה פעיל בתנועת "רוח חדשה", שבראשה עמד צבי (ציקי) אבישר. במעמד הפגישה הוא התבקש על ידי צורי וחשוד הנוסף להסיר את הפרסומים שפרסם בגנותו של צורי בפייסבוק. זאת, בתמורה לסידור עבודה לאותו תושב ולאשתו במסגרות של העירייה, תוך ניצול מעמדו של צורי לשם כך. 

בנוסף על פי החשד, במסגרת הסידור ביניהם התבקש התושב מחורי להעביר לו מידע מתוך הנעשה בפגישות הפעילים של תנועת "רוח חדשה", המתחרה בצורי ובסיעתו. בהמשך לכך, חדל התושב מלפרסם פרסומים בגנותו של צורי בפייסבוק והעביר לצורי ולחשוד הנוסף במשך תקופה של כחצי שנה מידע על תנועת "רוח חדשה". בתמורה כאמור, סידר צורי עבודה לתושב ולאשתו.

בפרשה זו נשקלת העמדתם לדין של חיים צורי בצוותא עם החשוד הנוסף, בעבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים, וכן של תושב קריית מוצקין בעבירה של מתן שוחד, הכול כאמור בכפוף לשימוע.

פרשיית החשד לפגיעה בפרטיות ושימוש במאגרי המידע

על פי החשד, ראש העיר צורי, באמצעות מעורבים נוספים, פעל בין השנים 2008-2018 לשימוש במאגר המידע של העירייה לצרכיו האישיים-הפוליטיים, תוך הסתייעות בעובדי עירייה, ועל חשבון כספי העירייה. צורי, ביחד עם אחרים, חשוד כי העביר מידע אישי ממאגר המידע של העירייה לשימושה של סיעתו "מוצקינטו" ולשימושו שלו בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2008 ו-2013.

כן מיוחס לצורי חשד שמימן שירות של בניית מאגר מידע חדש עבור סיעתו "מוצקינטו", על יסוד בסיס הנתונים של העירייה, מכספי העירייה, תוך שימוש במצגי שווא כלפי הגזברית והיועץ המשפטי של העירייה. על יסוד מצג שווא זה, אישרו הגורמים הרלוונטיים בעירייה את המימון.

 בפרשה זו נשקלת העמדתם לדין של חיים צורי וחשוד נוסף בעבירות של פגיעה בפרטיות, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט, הכול בכפוף לשימוע.