בית המשפט בראשל"צ האריך הבוקר (ראשון) את מעצרם של הנהג החשוד בדריסת מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ז"ל עד ליום חמישי, ושל ארבעת המעורבים הנוספים - יושבי הרכב הדורס, עד ליום שלישי. שני מתנדבי המשטרה שנפצעו באירוע, שוחרו מבית החולים.

מהמשטרה נמסר כי "החקירה מנוהלת בעדיפות עליונה, תוך הפעלת כלל האמצעים, היחידות הנדרשות והסמכויות לשם קידומה, בהתאם לאסטרטגיה חסרת הפשרות של מחוז מרכז, במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה". החקירה מבוצעת על ידי חוקרי היחידה המיוחדת של משטרת ישראל ללוחמה בפשיעה  במרחב שפלה, יחד עם בוחני התנועה במחוז מרכז.

בתוך כך, המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי שוחח בטלפון עם שני המתנדבים שנפצעו: "אתם חלק ממערך מפואר ומשמעותי מאוד במשטרת ישראל. עשרות אלפי המתנדבים היוצאים יום ולילה לפעילות מבצעית, מסכנים את חייהם לצד השוטרים מתוך שליחות, אהבת המולדת ואחריות אזרחית בשמירה על הבית. שום אירוע, קשה ככל שיהיה לא יפגע במורל הלאומי שלנו ואנו נלך ונגדיל את גיוס המתנדבים לשורות המשטרה כי זו המורשת שהותיר אחריו עמיחי ז"ל".

כזכור, רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה בן 46, נדרס למוות אתמול לפנות בוקר בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן. מותו של כרמלי נקבע במקום, שני מתנדבים נוספים נפצעו באורח קל ולאחר מספר שעות בבית החולים שוחררו לביתם. חמישה תושבי רהט נעצרו בחשד למעורבות באירוע. 

עמיחי כרמלי ז"ל, תושב העיר, שירת כמתנדב באגף התנועה ביחידת ימת"א שפלה למעלה מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. בנו, שגיא, ספד לו: "אבא שלי, איך אפשר לרשום או לדבר אליך בזמן עבר. רק אתמול היית איתי, עם אמא יובל וגו'י שלנו. אני לא יודע מה להגיד או לעשות או איך להתנהג אבל אני עדיין אנסה - כי אתה תמיד אמרת לי שאם אני לא אנסה אני לא אדע".