משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הבוקר (רביעי) דיון נוסף בתיק 4,000. מדובר כאמור בחקירה החוזרת של עד המדינה, שלמה פילבר, על ידי הפרקליטות, כאשר זהו הדיון האחרון בו פילבר מעיד בפרשה. בפתח הדיון, המשיך השיח סביב תאריך מועד ההנחיה. התובעת תירוש הדגישה בפני פילבר, כי בידיה איכונים של הפלאפון הפרטי שלו.

אמש, אישרה הפרקליטות להסיר את צווי איסור הפרסום מהסכמי עד המדינה שנחתמו עם פילבר ועם עד המדינה ניר חפץ בתיקי האלפים. מההסכמים עולה כי חפץ ופילבר, הסכימו להיות מורחקים לצמיתות מתפקידים ציבוריים, כאשר פילבר עצמו יועמד לדין משמעתי בבית הדין של נציבות המדינה.

עדכונים שוטפים מבית המשפט:

9:24: בפתח הדיון, פנתה התובעת, יהודית תירוש, לעד המדינה שלמה פילבר והדגישה בפניו כי החקירה הנגדית הסתיימה בעניין המועד של פגישת ההנחיה. תירוש אמרה: "עברנו על ה-27 במאי, כעת אני עוברת ל-3 ביוני, 2015. עו"ד בן צור הוציא איכונים מחוות הדעת של המומחה, ומהם עולה כי בשעות הערב הייתה באזור לשכת רה"מ בשעה 19:33 ועד ל-23:37". 

התובעת תירוש הוסיפה: "התכתבת עם אשתך באותו יום בשעה 9:28. ניתן לראות שאתה מודיע לה 'הוזמנתי להערב בשמונה לבלפור'. אין ספק שהפגישה לא הייתה בבלפור, אלא בלשכת ראש הממשלה. היא שמה את הדגש שהוזמנת לפגישה". פילבר השיב: "יש יומנים". 

פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל)
פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל)

9:31: תירוש מנסה להראות באמצעות יומן נתניהו, מתי התקיימה הפגישה. תירוש: "רואים ביומן שלא קבועה פגישה ארוכה של 4 שעות, לאחר מכן פגישה בשמונה, אנחנו חושבים שעד 21:00 אין פגישה של 4 שעות בוודאי, תיישב את התשובות שלך, ותאמר לנו, שלא בהכרח כל השעות האלה היית בפגישה רציפה אצל מר נתניהו".

פילבר השיב: "אני לא רואה סתירה בין שתי התשובות, התגלגלות של שיח, הייתי בעשרות מקרים מהסוג הזה, מגיע ללשכה, מחכה, לפעמים ככה ולפעמים ככה, שתי התשובות נכונות, היו פעמים פגישה ארוכה, ואז לא עושה אינטראקציה".