השר לביטחון פנים עמר בר לב חתם היום (שלישי) על המלצת הנציבה קטי פרי, לפיטוריו של רני באשה, קצין המודיעין של שב"ס הקשור לפרשת החשד לסרסור סוהרות. בנובמבר האחרון הועבר באשה לתפקיד חדש, כמפקד בית המעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה.

כאמור, הקצין ידע היטב בחודשים האחרונים על הכוונה לפטרו, והיה בהליך משמעתי, מנהלי ופיקודי של ועדה בשב"ס. הטענות שלו נבדקו והופרכו. מסיבה זו, הפיטורים היו בהלימה להליך. 

זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד זומן באשה לשימוע לקראת פיטוריו, לאחר שהצטברו מספר תלונות ועדויות על ידי סוהרות לשעבר ששירתו תחתיו. 

כזכור, בחודש דצמבר האחרון נפתחה מחדש חקירת הפרשה, לאחר עדותו של מפקד כלא גלבוע בוועדת החקירה לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים בערב ראש השנה. על פתיחת החקירה מחדש הורה פרקליט המדינה עמית איסמן, לאחר שבעדות מפקד הכלר הוא אישר את החשד לפיו גורמים בבית הסוהר העבירו סוהרות חיילות לידי אסירים ביטחוניים, לצרכים שונים וקידום מטרותיהם, במסגרת ההתנהלות בכלא. בן שטרית חשף במהלך עדותו בפני הוועדה הבודקת את בריחת האסירים מכלא גלבוע כי ידע על האירועים, עת כיהן כסגנו של נציב השב"ס הקודם, אשר וקנין.