בבית משפט השלום בתל אביב התקיימה היום (שני) הקראת כתב האישום נגד שפי פז, דורון אברהמי ופעיל נוסף של החזית לשחרור דרום תל אביב. כתב האישום כלל 13 סעיפי אישום שונים ביניהם אישומים בקשירת קשר לביצוע עוון, השחתת פני מקרקעין, הפרת הוראה חוקית ועוד. שלושת הפעילים הואשמו ב-29 בדצמבר 2020, בשורת מקרים של ריסוס גרפיטי, בין היתר מול בתים של שופטי בית המשפט העליון, וכן בהסגת גבול פלילית.

בפתח הדיון סיפרה פז לשופט על לוחמת הלח"י גאולה כהן שעמדה למשפט בבית דין של המנדט הבריטי: "זו הייתה תשובתה על כתב האישום, שאני גאה לצטט מילה במילה: 'אין אני מוצאת לנחוץ כלל לענות על כתב אַשמה זה. הודאה או אי הודאה באה רק כשעומדים בפני בית משפט שמכירים בזכותו לשפוט ולדון. האשמה קיימת רק במקום שקיימת גם זכות לנאשם להאשים'. גאולה כהן דיברה על שלטון זר. אני מדברת על שלטון שמסר את ביתי לזרים", ציטטה.

היא הוסיפה: "מי שצריך לעמוד למשפט זו לא אני אלא המדינה, שוויתרה על ריבונותה בשכונות דרום תל אביב והפקירה אותי לחיות כמיעוט אתני באקס־טריטוריה של זרות, עוינות ופשיעה".

מעצרה של שפי פז בחודש יוני האחרון. צילום: מטה מאבק תושבי דרום תל אביב

פז פנתה בביקורת לבית המשפט: "לבית המשפט המייצג את המדינה, אשר נטלה מאיתנו את הזכות לחיים של כבוד וחירות, אין זכות מוסרית להאשים אותי. יש לו רק כוח לרדוף ולדכא את המחאה הצודקת של אזרחים שהופשטו מאזרחותם. אני כופרת בסמכותו של בית המשפט הזה לשפוט אותי. אי לכך אני מסרבת לענות על כתב האישום".

דורון אברהמי אמר לשופט כי "לפני 64 שנים ההורים שלי עלו מפרס בגלל שהם היו נרדפים שם וידעו שיהיו בטוחים כאן. גדלנו וחונכנו בדרום תל אביב, כאשר בשלב מסויים מדינת ישראל, משטרת ישראל ובתי המשפט הפקירו אותנו לידי ההסתננות הלא חוקית", הוא סיפר והמשיך: "הבטחון האישי שלנו אפסי ואין מי שיגן עלינו. אני קמתי להגן על עתיד ילדיי ועל עתיד תושבי דרום תל אביב".

עוד אמר אברהמי: "ההיגיון הבריא אומר שמי שסלח פעם אחרי פעם למסתננים על הפשעים שלהם, לא יכול היום לשפוט אותי על ההגנה על הבית שלי", וסיים במשפט: "הילדים שלי לא יחיו כמו בגולה, אלא כיהודים וישראלים גאים".