חקירתה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, בתיק 1000 הסתיימה אתמול – ובית המשפט יצא לפגרת קיץ עד חודש ספטמבר.

עו"ד עמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, פתח את הדיון אתמול בבירור על עבודתה של קליין אצל משפחת מילצ'ן. היא סיפרה כי עבדה עם אביו של מילצ'ן, ובעקבות אירוע מעילה של עובד היא קודמה להיות עוזרת המנכ"ל יוסי גבע, ובהמשך גם העוזרת של מילצ'ן הבן. עו"ד חדד שאל על מנהג המתנות של מילצ'ן למשפחת נתניהו, שהחל לפני תחילת עבודתה של קליין כעוזרת אישית שלו. הוא אף ציטט מהעדות של קליין במשטרה: "אתי הייתה מספרת שהם נותנים, שהם מבקשים". חדד שאל: "אלו דברים שהיו לפני תקופתך, נכון? לא היית עדה לפעם הראשונה שמר מילצ'ן נתן מתנות לנתניהו?". קליין השיבה בחיוב.

לאחר מכן חקר עו"ד חדד את קליין על חשבוניות רכישת בקבוקי השמפניה. "סיפרת שב־2006 קניתם שמפניה דום פריניון, ואחר כך משנת 2008 שמפניה רוזה", אמר עו"ד חדד. קליין: "היא הייתה סביב ה־1,200 שקל. אחר כך כשהכרתי את דודי פיינטוך (יבואן), הצלחנו לקבל מחיר של 740 שקל".

בהמשך, נשאלה קליין על קלסר חשבוניות שהגישה לחוקרים מהשנים 2008־2007. עו"ד חדד: "אני רוצה לתקף את מה שאמרת, בשנת 2007 נרכשו 67 בקבוקים". התובע עו"ד אלון גילדין ביקש להבהיר כי "החשבוניות התקבלו משני מקורות, מהצד של מקבל החשבונית ומהצד של מוציא החשבונית. לרובם יש חפיפה. את שאר החשבוניות נגיש בהמשך". עו"ד חדד: "זו הלבנה של ראיות שהושגו לא כדין".

בהמשך בירר עו"ד חדד עם קליין: "כששאלו אותך במשטרה מה האינטרסים של ארנון מילצ'ן, אמרת בהגינות: 'אין אינטרסים, מדובר בדבר חד־צדדי לחלוטין. ארנון לא זקוק להם בכלל. בבחינת לקבל משהו - הוא לא זקוק להם', קליין ענתה כי "ארנון היה יכול להגיע ולהתארח. ארנון מכר את החברה ב־2008. אמר לו שמעון פרס: 'תמכור כדי שלא יגידו אף פעם הון־שלטון'. מבחינת הכוח של ארנון לומר שהוא יכול להתקשר אליו כל הזמן. אבל כן, כשארנון צריך לדעת מה לעשות עם הוויזה שלו, הוא מתקשר לנתניהו לבקש עזרה".

על זה אמר חדד: "ב־2006, כשהוא נותן שנים אחורה שמפניות וסיגרים לחברים שלו הוא לא ידע שהוא יצטרך עזרה בוויזה שלו, הוא לא ידע שבעקבות הראיון עם 'עובדה' האמריקאים יבטלו לו את הוויזה והוא יפחד להיות ג'ונתן פולארד 2. הוא לא עושה את זה בשביל הוויזה".