אחרי יותר מעשרים שנה בהן במגוון תפקידים, בתפקידה האחרון כיהנה כיועצת משפטית לחקירות מס הכנסה במחוז מרכז, מנהלת מחלקת תביעות המחוז ברשות המיסים, חוקרת ותובעת של מועצת יועצי המס ופרקליטה במיסוי אזרחי, נאוה הנס החליטה לצאת לדרך עצמאית ולפתוח משרד עורכי דין משלה.

נאוה הנס, עו"ד ומייסדת משרד עורכי דין בתחום המיסים, המספק שירותים משפטיים בנושאים פליליים כמו עבירות מיסים, פשעי צווארון לבן, הלבנת הון ועוד ובנושאים אזרחיים בכל הקשור לסוגיות מס מחוות דעת ועד לליווי בהשגות ובערעורי מס בבית משפט. מכיוון שפעלה יותר משני עשורים בתוך המערכת, הנס הספיקה להכיר אותה לפני ולפנים. למעשה, אין מי שמכיר טוב יותר ממנה את אופני הפעולה והמניפולציות השונות של המערכת, כך שכעורכת דין לענייני מיסים, הנס, ככל הנראה, היא היחידה שיכולה להבטיח לקהל הלקוחות שלה לנטרל את תכסיסי המערכת ולהפחית את החבות שלהם למינימום, אם לא היחידה.

עורכת הדין נאוה הנס. צילום: אוביטר

כל השנים היה טוב, אבל עכשיו יותר!
לאורך כל שנות פעילותה הרגישה תחושת שליחות, אך העדר חופש הפעולה וההתמקדות בתחומים נישתיים מוגבלים כיבו בה לאורך השנים את חדוות היצירה. כיום היא מעידה, שמאז ומתמיד ידעה שלא תישאר שם לנצח, אך מכיוון שחלמה לעשות רילוקיישן לניו יורק, שם תוכל להשתמש ברישיון עו"ד שיש לה גם שם. אולם, המעבר לניו יורק נדחה ואף ירד מהפרק, והנס כבר הספיקה להכות שורש באחת המשרות הנחשקות בתחום התביעות.

לא קל להכות שורש בתחום המשפטים הגברי והקשוח. הנס עשתה זאת בהצלחה רבה
ואכן, המשרה בה החזיקה הנס העניקה לה יציבות וביטחון לאורך זמן. כאישה צעירה בעולם המשפטים, וכפרקליטה, חוקרת ותובעת, הצליחה לאורך שנות פעילותה להטביעה את חותמה ולהפוך לאוטוריטה בתחומה, הישג שייזקף לזכותה. ואם לא די בכך, במסגרת פעילותה המקצועית הייתה גם האחראית על הדין המשמעתי של יועצי המס, הרצתה בקורסים של חוקרים ומפקחים ועוד.

כאישה, הכי טבעי להתפתח, להשתנות ולהיות בתנועה
אולם, הנס גילתה שגם המקום המכובד שהצליחה להשתלב בו צר עליה, ושהיא מחפשת חופש ומרחב פעולה, יצירתיות, דינמיקה חדשה וגם צדק. לאורך השנים נחשפה לכמה וכמה עוולות שנגרמו לאנשים, ועל אף ניסיונותיה הרבים, במקרים מסוימים לא יכלה לרתום את המערכת לטובת האזרח הקטן, שנאלץ, בסופו של דבר, לשלם בגדול.

הקושי של נשים למצוא את מקומן בעולם גברי, ובמיוחד בזירה בה למדה הנס לשלוט ולזכות  לכבוד והערכה רבים, לא הקלו עליה את ההחלטה. הבחירה לא נעשתה בן רגע והתבשלה בתוכה במשך זמן רב, אך ההתפתחות האישית והמקצועית שלה התגלתה כצו השעה, ונפלה ההחלטה.

עורכת הדין נאוה הנס  (צילום: דור סבג)
עורכת הדין נאוה הנס (צילום: דור סבג)

ההחלטה הגיעה בדיוק בזמן הנכון
גם בימים אלו, מגיעים למשרד עורכי הדין של הנס, הממוקם ברמת השרון, עוד ועוד מקרים של בעלי עסקים וחברות, אשר מצאו עצמם בין הפטיש לסדן. עודף הביורוקרטיה, פיזור הכנסת, הקורונה ושאר מאפייני התקופה המאתגרת שאנו עדים לה בימינו מביאים לא מעט אנשים לסיטואציות מורכבות מול רשויות המס, כאלו שעליהן יקום וייפול דבר, או ליתר דיוק, כמה מיליוני שקלים, ואף יותר מזה.

ולזכותה ייאמר, שהיא אכן הכתובת לכל מי שזקוק לייעוץ, ייצוג וליווי אישי מול רשויות המיסים. מי שנקלע לקשיים מהסוג שבו הנס מטפלת, יודע באופן שלא משתמע לשתי פנים, שנדרשת מלחמת חורמה כדי לצאת עם היד על העליונה, או לפחות למזער נזקים ככל שניתן. קשיחות ואטימות המערכת ורשויות המס בישראל עלולות לגרום לבדן לאדם הממוצע להרים ידיים ולהיכנע לדרישות הרשויות, אך מכיוון שהנס מכירה את המטריה מיסודה, היא מצליחה לחולל ניסים בתיקים, והלקוחות ניצלים ממה שיכל להיראות כמו סוף העולם מבחינתם.

ומאחר שחיפשה אחר תחומי עניין חדשים, היא משלבת נישות נוספות, ביניהן הטיפול בתיקים העוסקים בנכסים אינטרנטיים, מטבעות וירטואליים ו- NFT ועוד. פרט לכך, היא מספקת מעטפת שלמה ללקוח, הן מבחינה אזרחית והן מבחינה פלילית.

הודות לרישיון שלה מניו יורק, היא מקבלת בשערי משרדה גם אזרחי חוץ.

לביקור באתר של עו"ד נאוה הנס לחצו כאן
לביקור בעמוד הפייסבוק של עו"ד נאוה הנס לחצו כאן