הטרגדיה בבריכה בכרמי יוסף: בני הזוג רחל ונתן מלר, בעלי הווילה בישוב כרמי יוסף שבה טבע למוות כליל קמחי בן ה-32 לאחר שנשאב לבולען שנפער בבריכה במקום, יובאו מחר (שני) לדיון בהארכת מעצר הבית בו הם נתונים. 

תיעוד: בולען נפער בבריכה פרטית ביישוב כרמי יוסף, אדם נהרג
הותר לפרסום: כליל קמחי הוא ההרוג באסון הבריכה בכרמי יוסף
"חגגנו ותוך שנייה האירוע התהפך": עדויות דרמטיות מקריסת הבריכה

בולען נפער בבריכה פרטית ביישוב כרמי יוסף (צילום: לפי סעיף 27 א')

חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה המנהלים את החקירה בעניין האסון הטראגי, יביאו מחר את השניים לבית משפט לבקש את הארכת מעצר הבית לצרכי השלמת החקירה. כזכור, בשישי האחרון הובאו בני הזוג נתן לבית משפט השלום בפתח תקווה ובתום דיון בעניינם החליט בית המשפט לשלוח אותם למעצר בית עד מחר בבוקר.

נבהיר כי חקירת המשטרה החלה במרחב שפלה אולם בנסיבות שאליהם נחשפו החוקרים הוחלט להעביר את החקירה לטיפול הימ"ר במחוז מרכז. 

בית המשפט הנחה את היחידה החוקרת להשקיע מאמצים בחקירה ונראה כי במהלך סוף השבוע הגיע דו"ח ביקורת שבוצעה בבריכה על ידי חברה חיצונית ועל פי הממצאים שעלו, ככל הנראה בני הזוג לא ביצעו את התיקונים הנדרשים או לא השלימו את הנדרש מהם.

כליל קמחי ז\'\'ל (צילום: רשתות חברתיות)
כליל קמחי ז\'\'ל (צילום: רשתות חברתיות)

כאמור, כליל קמחי בן ה-32 מתל אביב הוא הצעיר שנהרג אתמול לאחר שנשאב לבולען שנפער בבריכה בחצר בית פרטי ביישוב כרמי יוסף שבשפלה. האירוע התרחש במהלך מסיבת בריכה של אנשי חברת השיווק הדיגיטלי בה עבד. מחקירת האירוע עולה כי כליל נפל תחילה מהבריכה לעומק של כשלושה מטרים, ומשם נסחף לעומק של 10 מטרים נוספים.

רחל ונתן מלר, החשודים בהפעלת הווילה בכרמי יוסף שבה התרחש האסון, נשלחו למעצר בית למשך חמישה ימים ובתנאים מגבילים והורחקו מהיישוב, כך החליט ביום שישי בית המשפט השלום בפתח תקווה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של בני הזוג בכשבוע מחשש לשיבוש חקירה, אולם השופטת קיבלה את בקשת עורך דינם, ציון אמיר. לשניים מיוחסות עבירות של גרימת מוות ברשלנות, ניהול עסק ללא רישיון ואיסור הלבנת הון.

במהלך הדיון אמר החוקר המשטרתי כי "מדובר באירוע קשה וטרגי שבו אדם קיפח את חייו במקום שנוהל ללא היתר. לחשודים יש תרומה גדולה בכך שלא דאגו להשגת היתרים והמצאת רישיון. לחשוד ישנה הרשעה בגין בנייה ללא היתר משנת 1997 והיחידה החוקרת תבדוק אם יש קשר בין ההרשעה הקודמת לאירוע הנ"ל". 

השופטת נימקה את החלטתה: "שני החשודים נעצרו אתמול בחשד לגרימת מוות ברשלנות. מדובר באירוע קשה עם תוצאות טראגיות, כאשר במהלך אירוע שהתקיים בבריכה שבחצר ביתם, נפער בולען ובחור צעיר קיפח את חייו. היחידה החוקרת טוענת לרשלנות בשל היעדר היתרים. כמובן שאין בכוונתי לקבוע מסמרות לגבי חומרת החשד נגד מי מהשניים, אם זאת קיים חשד סביר לבנייה ללא היתר. מדובר בבריכה שנבנתה לפני 20 שנים. מדובר בזוג נורמטיבי, בנסיבות אלו אין נשקפת מהם מסוכנות כלשהי. יחד עם זאת שחרורם ללא תנאי יוכל להוביל לשיבוש חלק ממהלכי החקירה".