בבית משפט השלום בראשון לציון הגישה בשישי האחרון חטיבת התביעות של יחידת להב 433 במשטרה כתב אישום כנגד צעיר בן 30, תושב פתח תקווה המייחס לו עבירות של פגיעה בפרטיות, ניהול החזקה ושימוש של מאגר מידע, עשיית פרסומת לסחר בסמים, תיווך בעסקי סמים מסוכנים, הטרדה באמצעות מתקן בזק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות על פקודת הטלגרף האלחוטי.

מדובר בפרשה הקשורה לתופעה ארצית שנפוצה בעת האחרונה, במסגרתה הופצו לתושבי ואזרחי מדינת ישראל הודעות SMS המציעות מכירת סמים מסוכנים מסוג קנאביס כמעט באין מפריע וללא רישיון זאת בניגוד לפקודת הסמים.

אותן הודעות הכילו תוכן פרסומי מפורש על סוג הסם המוצע למכירה והמסרונים נשלחו בתפוצה רחבה מאד וללא כל אבחנה בזהות המנויים הנמענים . הפרשה שזכתה לכינוי "ריקוד המכונה" התעצמה אודות למכונה שהכילה ממשקים בצורת חריצי SIM ומודמים סלולאריים לשליחה הודעות SMS ו – MMS בקצבים גבוהים למנויים רבים במקביל. 

הנאשם החזיק בהתקן נייד, המכיל פרטים אישיים נרחבים אודות עשרות אלפי אנשים,  הוא ניהל את מאגרי המידע והשתמש בהם על מנת להפיץ את אותם מסרונים באמצעות אותה מכונה מתוחכמת. הנאשם, כך עלה, תיווך בסמים מול סוחרים ודאג להפצת ההודעות לכל מי שעלה אצלו ברשימה.

עוד עלה בכתב האישום כי הנאשם ייבא ארבע מכונות בעלות של 13,820 דולרים. הוא ביקש מהחברה שממנה רכש את המכונות לפצל את החשבונית לארבעה משלוחים נפרדים ושתיים מהמכונות רשם על שם אשתו כמי שלכאורה הזמינה את המכונות. במהלך הליך השחרור הצהיר כי מדובר במכונות ששווין 380 דולרים בלבד וזאת כדי להימנע מתשלום מס.

חוקרי הסייבר של להב 433 במשטרה הצליחו לייצר תשתית ראייתית שקושרת את החשוד המרכזי גם אל שני סוחרי הסמים שהם עצרו שבועיים לפני מעצרו, ובכך להאשים אותו בעבירה של תיווך בעסקי סמים מסוכנים , זאת בניגוד לטענתו במהלך החקירה שהוא בסה"כ שימש כפלטפורמה להפצת הודעות, ללא קשר או ידיעה על סחר בסמים.