הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

ביהמ"ש הורה על ביטול האיזוק האלקטרוני בעניינו של בעל הנאשם בתקיפת אשתו. על סמך המלצות של שירות המבחן ובזכות סיוע מצד סנגורו, עו"ד רפאל ציק, הוחלט כי הגבר יוכל לשוב ולהתגורר עם אשתו וילדיהם בבית הוריה של האישה. זאת, הודות להליך טיפולי שיקומי מוצלח בו החל הנאשם באופן פרטי, במסגרתו הבין את חומרת מעשיו ונטל אחריות וחרטה עליהם.

לפרטים נוספים אודות עו"ד רפאל ציק לחצו כאן

הנאשם, תלמיד כולל, הנשוי לרעייתו מזה כ-9 שנים ולהם ילדים קטינים. על פי כתב האישום המתוקן שהוגש בעניינו במסגרת הסדר, הוא נאשם בשני אישומים המייחסים לו שתי עבירות של תקיפת בת זוג. בכך שבאירוע אחד הכה את אשתו במכות אגרופים ובאירוע השני משך בחולצתה של אשתו, אשר בשל כך – נקרעה וכן הכה את האשה במכות בגבה. 

עורך הדין רפאל ציק  (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
עורך הדין רפאל ציק (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

מאז מעצרו נקבעו בעניינו תנאי שחרור ובהם מעצר בית באיזוק אלקטרוני והרחקה מהאישה. תחילה ייצג את הגבר סנגור שלא הצליח לבטל את האיזוק האלקטרוני, אולם לאחרונה נכנס בנעליו עו"ד רפאל ציק, שדחף להכניס את הנאשם להליך טיפולי ולמסגרת שיקומית. הליך השיקום המוצלח הוא גם זה שהוביל, בסופו של יום, להחלטת ביהמ"ש על ביטול תנאי שחרורו.

בדיון שהתקיים היום (8.8) ביקש הסנגור, עו"ד ציק, לבטל את התנאים וזאת לאור המלצת שירות המבחן. לדבריו, שירות המבחן נפגש גם עם המתלוננת וגם עם המשיב. "אני מבקש", אמר, "לאמץ את המלצות התסקיר. בתיק העיקרי יש הסדר מלפני כשנה שגם מפחית המסכונות. התיק קבוע לטיעונים לעונש לאוקטובר גם כדי שהמשיב ימשיך את ההליך הטיפולי. התסקיר בעניינו חיובי מאוד, המשיב עבר מהפך שיקומי. הוא התחיל טיפול פרטי כבר בחודש אפריל". 

מטעם המדינה נטען  כי האישה, הנמצאת בהריון מתקדם, מבקשת שהבעל יהיה איתה בלידה ויעזור לה עם הילדים. לדבריה, לא היו הפרות מצידו בתקופה האחרונה. "הבקשה לבטל את כל התנאים היא גורפת מדי", כך טענה נציגת התביעה. "אני כן אסכים שהמשיב יהיה עם המתלוננת בלידה ואולי לאפשר לו לסייע עם הילדים. אני לא חושבת שבשלה העת לבטל את התנאים. אני ערה לכך ששירות המבחן המליץ על חזרתם למגורים משותפים, לא לביתם אלא לבית הוריה". 

הסנגור, עו"ד ציק, הדגיש עוד בפני בית המשפט, כי מדובר בנאשם ש"קיבל אחריות על התנהגותו, הוא מבטא חרטה, אמפתיה כלפי המתלוננת ובהקשר לפגיעה שהוא הסב לה שירות המבחן ציין שהוא בטיפול פרטי, מביע נכונות ומוטיבציה להמשיך באפיק הטיפולי והוא כבר במרכז הטיפולי. שירות המבחן פוגש במתלוננת ומתרשם ממנה שהתנהגות המשיב לא אופיינית לו, היא מגנה את ההתנהגות שלו והיא אומרת שהיא לבד עם הילדים בבית ומבקשת שיחזור אליה". 

"אני מבקש להצטרף להמלצות שירות המבחן", הוסיף עו"ד ציק וביקש, כי "יוסרו התנאים של מעצר בית והרחקה ויוסר האיזוק האלקטרוני, המשיב והמתלוננת יגורו בבית הוריה שיפקחו עליו. לא מדובר בחזרה שלהם לבד לבית אלא בהקלה מידתית, כאשר יש שינוי נסיבות מאוד משמעותי בשל ההליך הטיפולי שהוא עובר כבר כמה חודשים". 

השופטת קיבלה את עמדת הסנגור ואת המלצת שירות המבחן והורתה על הסרת האיזוק ועל ביטול התנאי שעניינו הרחקה ואיסור יצירת קשר מהמתלוננת. "תסקיר שירות המבחן לדיון", כך לפי החלטתה, ממליץ, בשורה התחתונה, על השבת בני הזוג למגורים יחד בבית הוריה של אישה. התסקיר סוקר באופן מרחיב, מעמיק ומקצועי את ההתפתחות הטיפולית, האישית והמשפחתית בעניינם של המשיב והאישה".

"שירות המבחן", נכתב עוד בהחלטה, "ער גם להליך טיפולי פרטי אליו פנה הנאשם מיוזמתו והצביע על כך שחלוף הזמן וההליך כמו גם שינוי פנייתו עובר למשיב, מצביעים על ההפחתה בסיכון מצבו להישנות פגיעה במתלוננת. שירות המבחן גילה הבנה לחשיבות קידום חזרת בניה זוג לחיים משותפים באופן הדרגתי וכאן הדגש כי המלצת שירות המבחן לא רק שבאה בחלל ריק אלא שגם קובעת מתווה סדור שבמסגרתו יחזרו השניים למגורים משותפים בבית הורי האישה ולא בבית עצמאי. יש בכך משום אלמנט פיקוחי נוסף, כמו גם גורמי תמיכה. המשיב שוהה בתנאי איזוק אלקטרוני מחדש דצמבר 2021 ללא הפרות. חלוף הזמן המשמעותי, כמו גם השינוי הטיפולי החיובי, הלידה הצפויה והמלצת שירות המבחן, כל אלה הביאוני לאמץ את המלצות התסקיר".

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד רפאל ציק לחצו כאן 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).