הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

תאונות יכולות להתרחש בכל מקום ובכל זמן ולצערנו גם לכל אחד, ולא חשוב כמה זהירים תהיו. אבל יש דברים שתוכלו לעשות מיד עם קרות האירוע שיסייעו לכם בהמשך בהגשת התביעה לקבלת הפיצויים. אלו פעולות חשובות שמומלץ מאוד לזכור אותם ברגע האמת.

בתחילת החודש, בשעות אחר הצהריים, נסע רוכב קורקינט בצמת סואן בתל אביב ואז זה קרה - הרוכב ירד מהמדרכה לעבר הצומת ואוטובוס פגע בו בגבו. רוכב הקורקינט נפל על צידו השמאלי.

עורכת דין שירה פינקלשטיין  (צילום: גיל דור)
עורכת דין שירה פינקלשטיין (צילום: גיל דור)

למקום האירוע הגיע אמבולנס שפינה את הרוכב לבית החולים. אותו רוכב שכר את שירותיי וביחד הגשנו תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את האוטובוס שפגע ברוכב הקורקינט, בדרישה לקבל פיצוי ההולם את מצבו הרפואי הקשה. 

באנו טענו כי מקרה זה הינו תאונת דרכים, שכן הייתה פגיעה של אוטובוס אשר מבוטח בביטוח חובה, בנהג הקורקינט.

לפרטים נוספים אודות עו"ד שירה פינקלשטיין לחצו כאן

תאונה תוכר כתאונת דרכים כאשר היא עונה על מלוא מרכיבי ההגדרה. לכן, במקרה של נהג הקורקינט, התיק ינוהל בהתאם לחוק זה,  והוא יוכל לקבל פיצוי על נזקיו. 

גם תאונת אוטובוס או תאונת רכבת מוגדרות כ"תאונת דרכים" ולכן חשוב מאוד לשמור על כרטיס הנסיעה ולקחת את מספר הרישוי של האוטובוס. כן, תאונת טרקטורון או ריינג'ר, הינה "תאונת דרכים". בנוסף, הולך רגל שנפגע מפגיעה של כלי רכב מוכר אף הוא כנפגע "תאונת דרכים".

על מנת לקבל את סכום הפיצוי המקסימאלי, שמגיע בשל הפגיעות שנגרמו כתוצאה מהתאונה, חשוב להקפיד על מספר כללי התנהגות, כבר מהשלב ההתחלתי ביותר, מיד לאחר התאונה, ובמיוחד חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים.

מה יש לעשות במקרה של פגיעה?
עם קרות האירוע חשוב לקחת פרטים מלאים של כל המעורבים. הקפידו לרשום או לצלם את פרטי כלי הרכב, מספרי פוליסות הביטוח ואף את תעודות הזהות של הנהג הפוגע. במידה ויש עדים לאירוע, קחו גם את פרטיהם. במידה ויש לכם מצלמה (בנייד או כל מצלמה אחרת) תעדו את המקום, את הפגיעה וכל מה שיוכל לסייע בהמשך. שמרו את כל המידע בקלסר ייעודי שיכיל את כל המסמכים שלכם לקראת הגשת התביעה.

פנו לטיפול רפואי. נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל טיפול רפואי על ידי מד"א בזירת האירוע וכן לפינוי באמבולנס לבית חולים. עלות הטיפול והפינוי תמומן על ידי חברת הביטוח של הרכב.

כדאי לפנות לבית החולים או לרופא האישי להיבדק בכל מקרה. הקפידו להסביר לרופא מה אתם חשים בצורה מפורטת ומדויקת. בתום הטיפול תקבלו סיכום של הטיפול בכם ועליכם לשמור גם אותו. בכלל, כל הפנייה, מרשם לתרופות, צילומים ובדיקות יש לשמור ולתעד. כאן - כל מסמך חשוב. בנוסף, אם קיבלתם המלצה על ימי מחלה וכדומה, שימרו גם את התיעוד הזה. במידה ותופנו לטיפולים נוספים - המשיכו לתעד ולשמור את כל המסמכים שתקבלו.

במועד הראשון שמתאפשר, לאחר תאונת הדרכים, יש לגשת לתחנת המשטרה, להגיש תלונה ולקבל אישור על כך. על אישור המשטרה להכיל את פרטי כלי הרכב המעורבים בתאונה, מספריהם ופרטי פוליסות הביטוח שלהם.

לצורך הגשת התביעה עליכם לשמור תיעוד ממקום עבודתכם - ימי מחלה אם החסרתם, תלושי משכורת או דוחות למס הכנסה ומע"מ, החל מהתקופה שלפני התאונה. אלו דרושים במידה ויש צורך להוכיח פגיעה במצב הכלכלי שלכם בעקבות התאונה.

מעבר להוצאות הרפואיות, נפגע בתאונת דרכים עשוי להזדקק לעזרה נוספת בבית, למשל עוזרת בית, משלוחים מהסופרמרקט, התאמת הבית באמצעות אביזרים שונים, תשלום על תחבורה כמו דלק וחנייה או שימוש במוניות. הקפידו לשמור את כל הקבלות על מנת שתוכלו לדרוש החזר מחברת הביטוח.

חשיבות הייעוץ המשפטי
חשוב לפנות בהקדם לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים, שיסייע לכם בהכוונה לקראת הגשת התביעה, בהגשתה ועד לקבלת מלוא הזכויות המגיעות לכם. עורך הדין יסייע לנפגע באיסוף ושמירת התיעוד הרלוונטי, בפנייה לרשויות השונות (חברת הביטוח, המוסד לביטוח לאומי, מגן דוד אדום ועוד), בניהול משא ומתן אודות גובה הפיצוי ובהגשת תביעה לבית המשפט, במידת הצורך. התנהלות נכונה מצד הנפגע, לרבות פנייה למשרדנו- שירה פינקלשטיין- משרד עורכי דין, תסייע לנפגע לממש את זכותו לפיצוי באופן המקסימאלי.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).