הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

שופטת בית משפט המחוזי מרכז, יעל טויסטר ישראלי, אישרה הסדר פשרה, במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת שרון סחר בע"מ, אליה הגיעו באי כוח המבקשים, עוה"ד תום שנפ ואוהד שמילוביץ. במסגרת הפשרה נקבע כי החברה תעניק פיצוי לחברי הקבוצה בסכום כולל של 450,000 שקלים באמצעות הנחה בסך 5% באתר החברה, לאחר שלא סימנה מחיר ליחידת מידה. המבקש יקבל גמול של 18 אלף שקלים. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד תום שנפ לחצו כאן

על פי בקשת אישור התביעה היצוגית, החברה הפרה, בין היתר, את תקנות הגנת הצרכן, עת לא סימנה מחיר ליחידת מידה בסניפיה, ואת הוראות חוק בנק ישראל בדבר עיגול מחירים. הטענה היא כי החברה עיגלה כלפי מעלה את מחירי מוצריה. החברה לא הגישה תשובה לבקשת האישור, אולם עיקר טענותיה הן כי בכל הנוגע לתקנות סימון מחיר ליחידת מידה, הרי שמדובר על כמות קטנה יחסית של מוצרי מזון אשר לא סומנו כדין. בכל הנוגע לעיגול מחירים כלפי מעלה, נטען, כי סך העיגול של המוצרים עומד על כ 10,000 שקלים בלבד, וממילא ישנם מקרים אחרים בהם העיגול בוצע כלפי מטה.

עורך הדין תום שנפ (צילום: ערן לוי)
עורך הדין תום שנפ (צילום: ערן לוי)

לאחר דין ודברים שהתקיים בין הצדדים, גובש הסדר פשרה, על ידי באי כוח המבקש עוה"ד תום שנפ ואוהד שמילוביץ, אשר היה בו כדי להביא לתיקון המחדלים עליהם הצביע וקידם את האינטרס של חברי הקבוצה והכל תוך שהחברה הכירה בתרומת המבקש להשגת התוצאה.

עורך הדין אוהד שמילוביץ (צילום: ערן לוי)
עורך הדין אוהד שמילוביץ (צילום: ערן לוי)

השופטת טויסטר ישראלי ציינה בהחלטתה כי החברה הצהירה לאחר הגשת בקשת האישור ובעקבותיה, כיהחלה לפעול ליישום הוראות החוק והתקנות בכל הנוגע לסימון מוצרים ליחידת מידה. החברה צפויה להשלים את הטיפול בנושא, ותדאג לכך שכל המוצרים הנמכרים על ידה, ומחוייבים בסימון ליחידת מידה, יסומנו בהתאם להוראות הדין בהקדם האפשרי. "לאחר ששקלתי את הדברים, נחה דעתי כי בענייננו מתקיימים התנאים לאישור התובענה כייצוגית, כי הסדר הפשרה הינו ראוי, מאוזן ומיטיב עם קבוצת התובעים, וכי הסדר הפשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת", כתבה השופטת בהחלטתה.
הוא רוצה לתקן לזה.

לצפייה בפסק הדין לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).