הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

כמי שבמשך שנים רבות, במסגרת דיונים בצווי פרסום שביקשו חשודים עת נחקרו בפרשיות כלכליות, טענה בלהט כנגד מתן צו איסור פרסום, תוך השענות על אילנות גבוהים, הצגתי את עקרון העל במשפט הפלילי פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת.  

דלתיים פתוחות, "אור השמש המחטא" ועוד עקרונות חשובים שהאמנתי בהם בכל ליבי ובעת הדיונים בצווים, פעמים רבות בשעות לילה מאוחרות, מצאתי את עצמי טוענת, כנגד בקשות הסניגורים שטענו לעניין הנזק שיגרם ללקוחות שלהם והיו צריכים על פי החוק להוכיח נזק חמור, לא סתם נזק!

עורכת הדין נאוה הנס (צילום: דור סבג)
עורכת הדין נאוה הנס (צילום: דור סבג)

בתקופה האחרונה מתנהל דיון ציבורי ובבית משפט על התרת איסור צו הפרסום בעניינו של עד המדינה, מדובר באקט חריג במיוחד, מה עוד שמהדיון שהתנהל באולמו של כבוד השופט ד"ר אבנור, מסתבר שהפרקליטות לא הציגה ראיות לטענותיה לפגיעה בעד המדינה.

עד מדינה שמהפרסומים שנעשו בעניין מסתבר שלא סיפק את הסחורה, הסיפור שמכר לפרקליטות כדי לקבל הסכם נחשק התפורר כמו מגדל קלפים שנפל.

היה מצופה שעד מדינה כאמור, שהוביל לחקירה ענקית שגזלה מהמדינה משאבים רבים, חיקורים בארץ ובחו"ל , חוקרים, פרקליטים ומה לא , משאבים שהיה ניתן להשקיע אותם, בחקירות אחרות, בגזרות אחרות בשעה שהפשע גואה ברחובות, לכל הפחות לא יזכה להגנה, באמצעות צו איסור פרסום.

קשה להסביר את המדיניות שנקטה הפרקליטות בעניין ועוד יותר את העובדה שלא הרפתה ואף ביקשה צו עיכוב ביצוע, כדי לשקול ערעור על ההחלטה.

נציין כי במסגרת ערעור לא ניתן להביא ממצאים חדשים ולכן סיכויי הערר נמוכים וטוב עשתה הפרקליטות שהחליטה לא לערער.

מעבר לעניין המשפטי, אציין כי קיים עקרון שחשוב לקחת בחשבון והוא אמון הציבור בפרקליטות, שניזוק קשות במקרה הזה וחבל.

אציין כי בשלב הקודם, טרם הפרסום, חשבתי כי במסגרת הדיונים בפרקליטות, לעניין המשך הליכי הערעור בהתנגדות לאיסור הפרסום, כדאי לפרקליטות, לחשוב על הודעה לציבור שיושב בביתו ולא מבין מה קורה כאן ותוהה, מה האינטרס העומד מאחורי הרצון להגן על עד מדינה, שגרם למדינה הוצאות כה רבות וגרם לציבור לאבד את האמון, נזק שלא ניתן לאמוד אותו, שהרי התנהלות זאת גרמה לכל אנשי הקונספירציה להרים ראש ולהגיד צדקנו , הכל מושחת.

האם הפרקליטות תתבע את עד המדינה, על הנזקים שגרם לה וזה מלבד תביעה, שמן הסתם ירצו להגיש, גל הירש ויתר המעורבים, שחייהם התהפכו והמשפט "מאיגרא רמא לבירא עמיקתא" מתאים לתאר את "הויה דולורוזה" שעברו ושעדיין לא הסתיימה ל"מגינת הלב".

ביום 7.9.22פורסם שמו של החשוד גור פינקלשטיין, עורך דין שישב בכלא בעת החתמתו כעד מדינה, בגין עבירות חמורות הרבה יותר מעבירות מס, הבחירה בעד מדינה כאמור, קשה לעיכול, אך מחזקת את הסברה, שהצליח למכור "הרים וגבעות" לפרקליטות והנזק שנגרם לה מבחינת אמון הציבור עדיין לא ניתן לכימות ורק ימים יגידו.

שאפו גדול, מגיע לתקשורת, שהעלתה את הדיון בנושא, למודעות הציבור, אותו ציבור שכעת מחכה לתשובות הפרקליטות, שיתיישבו עם השכל הישר ובצדק .

לביקור באתר של עו"ד נאוה הנס לחצו כאן
לביקור בעמוד הפייסבוק של עו"ד נאוה הנס לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).