שינויים בהנחיות: על רקע המחסור העצום בניידות משטרה ושוטרי סיור, ביצע אגף המבצעים במשטרה תיעדוף של האירועים אליהם יגיעו שוטרי הסיור. 

על פי ההנחיות של מחלקת הסיור, לצורך צמצום טיפול באירועים, בעת אירוע גניבה, ככלל לא תשלח ניידת לאירועי תגובה למעט הפעמים שבו החשוד בביצוע העבירה נמצא במקום, מדובר בגניבת אמל"ח או נשק, המודיע הוא אדם מבוגר בעל קשיים, אדם מוגבל או קטין. כמו כן, במידה והאירוע לא עונה לקריטריונים שפורטו, ישלח לינק להגשת תלונה או הפניה להגשת תלונה בתחנה. במקרים אלה, ייפתח אירוע ועל התחנה לסגור ללא שיגור לניידת.

במקרה של אירוע אבידה או מציאה, מחלקת הסיור חילקה את ההוראות לשניים. באירוע אבידה, האזרח יופנה למילוי טופס מקוון באתר המשטרה באמצעות לינק שיישלח על ידי המוקדם, ובאירוע זה לא תשלח ניידת. באירוע של מציאה, האזרח יופנה לתחנה ולא תשלח ניידת. במקרים בהם אין אפשרות לאזרח המודיע להגיע לתחנה, האירוע יטופל על פי שיקול של ראש המשמרת בשטח. עם זאת, במקרים של מציאת אמל"ח, על השוטר לפתוח אירוע באופן מיידי תוך זימון חבלן למקום.

בנוסף, באירוע של רכב משתולל או מסכן חיים, בעת קבלת הדיווח אצל המוקדן, יש לבדוק אם יש קשר עין והאם קיימים דיווחים נוספים. במידה ואין קשר עין או דיווחים נוספים, המוקדן יפנה את המודיע לתחנה להגשת תלונה ובמקביל על המשגר לשדר את האירוע בגל שידור התחנה הנוגעת לכלל הניידות הפועלות באותו תא שטח. במידה ויש קשר עין או קריאות נוספות, תשלח ניידת.

כמו כן, בעת אירוע שבו חשש לחיי אדם, ככל שמדובר בזירת בי"ח, בשל רצון המטופל כשאין חשש לחייו או בשל אי הסדרת תשלום, לא תשלח ניידת. עם קבלת האירוע, על המוקדן יהיה לקבל את מרבית הפרטים ולהתרשם אם אכן קיים חשש לחיי אדם, תוך ניסיון איתור את נשוא הדיווח עצמו, או בני משפחתו. במידה וקיים חשש, יש לפתוח אירוע באופן מיידי.

בסיום, התייחסה מחלקת הסיור, לאירוע ובו רכב נטוש. במקרה כזה, המודיע יופנה לטיפול באמצעות מוקד הרשות המקומית. כמו כן, באירוע מסוג זה לא תשלח ניידת והאירוע ייסגר על ידי המשגר לאור העברה לטיפול הרשות או רכב סיור בתחנה. במקרים בהם קיים חשש נוסף מעבר להיותו רכב חשוב, כמו חוטים קרועים, רכב לא מוכר או מהווה הפרעה לתנועה, תשלח ניידת לצורך הורדת החשד או הטיפול במטרד.

ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב סיגל בר צבי: "משטרת ישראל טיפלה ותמשיך לטפל בכל אירוע ובכל תלונה. זאת תוך התייעלות של אופן הטיפול, כך שבמקרים בהם אין יתרון להגעת ניידת סיור למעט מפגש עם האזרח ואולי גביית תלונה בשטח, הניידת תופנה לאירועים חמורים יותר שיש בהם לעיתים אף סכנת חיים. צמצום כוח האדם במשטרה מחייב אותנו בקביעת סדרי עדיפויות, כך שהציבור יפגוש את מערך הסיור במקרים שבהם הוא יכול להשפיע ולפעול למען ביטחונו באופן המיטבי. לציין כי עדיין כל האירועים וכל התלונות ייבדקו ויחקרו באמצעות כל המשאבים והכוחות הדרושים לכך״.