הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

על פי המיוחס בכתב האישום היו בני הזוג נשואים למעלה מ-30 שנה ולאחר ויכוח של הנאשם עם השכן בת זוגו נכנסה לביתה לאחר ששוחחה עם השכן והנאשם תקף אותה בכך שסטר ללחיה. התביעה המשטרתית לא ויתרה והתעקשה כי מדובר בנאשם ש'מסוכן לציבור'. התיק התחיל במעצר, בשחרורו תחת תנאים מגבילים מחמירים בבית בנו בעיר אחרת ממקום מגוריו. 

עו"ד אומסי הסנגור לא קיבל את התעקשותה של התביעה המשטרתית ונימוקו של שירות המבחן שלא להחזיר את הנאשם לביתו כי "טרם בשלה העת" לטענתם. ההליך התנהל ארוכות בבתי משפט שונים אשקלון, ראשל''צ ורחובות,כאשר בדרך התקיימו 2 דיוני עררים במחוזי ב''ש על שחרורו למעצר אדם (במ''י) ובמחוזי-מרכז לוד מטעם המאשימה על ההחלטה להחזירו למעצר בתנאים מגבילים בביתו שאף המשיכה לטעון כי הוא מסוכן לציבור, ערר שנדחה.

עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)
עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את טענת עו"ד אומסי והשיבו לביתו ויתרה מכך, ביטל את כל ההגבלות הנתונות לגביו וזאת בהתעקשותו של הסנגור ששכנע את השופט כי אינו מגלה כלל מסוכנות כפי שנקבע כבר ע''י 5 שופטים ובערכאות שונות.

בסופו של יום למרות ההליכים הארוכים נקבע בתיק העיקרי הסדר טיעון בין הצדדים לגזור עונשו למע''ת ולהתחייבות סימלית, שאושרו בידי בית המשפט ברחובות במסגרת התיק העיקרי,שם נקבע כי : "במסגרת ההחלטה אם לכבד את הסדר הטיעון לקחתי בחשבון את השיקולים הבאים: הנאשם יליד 1964 , נעדר עבר פלילי, הודה ולקח אחריות למעשיו חסך זמן שיפוטי יקר, וחשוב מכך חסך העדתה של המתלוננת. תסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו מלמד על נסיבות חיים מורכבות בפרט מצב בריאותי קשה, רמת הסיכון שהוערכה על ידי שירות המבחן להישנות התנהגות דומה היא  נמוכה, עמדת המתלוננת כפי שהובאה בתסקיר. לאור האמור, מצאתי כי ההסדר מאוזן ויש לכבדו", כתבה השופטת הנכבדת בגזר הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).